Létrehozott egy köztéri rendszert a gyerekek biztonságának megőrzése érdekében a MOME, amely egy ülő-és tárolófelülettel kombinált, akár forgalomcsillapításra is alkalmas kirohanásgátló installáció.
Szűk, forgalmas utcák, keskeny járdák, rengeteg parkoló autó, és annál kevesebb zöldfelület - Erzsébetváros jellegzetességei a kerületben tanuló több száz diák mindennapjaira hatással vannak. Ezért a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) és az ELTE PPK Ember–Környezet Tranzakció Intézetével közösen kutatást végzett a budapesti általános iskolások között arról, hogy milyen tapasztalataik vannak a városi közlekedéssel kapcsolatban – olvasható a MOME közleményében.
A diákok a workshopok során elmondták, hogy gyakran érzik úgy, hogy „útban vannak”, nem észrevehetők a közlekedésben. A kutatás részeként zajló prototípus-tervezési folyamatban az egyik, önkéntesen bevonódó iskola diákjai vettek részt. Kirajzolódott, hogy több térre és zöldre, kerülőutak ismeretére, fényre, tárolási lehetőségekre, illetve a tömegközlekedési megállók levegősebbé tételére van nagyobb igény. A szempontokat figyelembevéve született meg a “Láda” alapelemekből álló moduláris köztéri rendszer, mely egyszerre funkcionál kirohanásgátlóként az iskolák előtt, biztosít ülő-, tároló- és zöldfelületet, valamint javítja az iskola láthatóságát az autósok szemében, ezáltal potenciálisan a forgalmat is lassítva.
A kísérleti jellegű installációt, melynek része a természetes alapanyagú útburkolati felfestés is, a készítők egyelőre csak néhány hónapra tervezték, a tartósabb megoldásokat a következő tanévben alakítják ki. A Kertész utcai iskola elé kihelyezett, az Erzsébetvárosi Önkormányzattal közösen megvalósított beavatkozást reményeik szerint több hasonló is követi majd.