Főzés közben tanulnak franciául egy brit egyetem hallgatói Nyelvtanulás
Eduline

Főzés közben tanulnak franciául egy brit egyetem hallgatói

Különleges nyelvtanulási módszert fejlesztett ki a Newcastle University nyelvészprofesszora, Paul Seedhouse: egy...

Különleges nyelvtanulási módszert fejlesztett ki a Newcastle University nyelvészprofesszora, Paul Seedhouse: egy digitális konyhát rendezett be az egyetemen, ahol az eszközök franciául kommunikálnak a diákokkal. A hallgatók így nemcsak a nyelvet, hanem a főzést is gyakorolhatják – adta hírül a The Guardian.

Paul Seedhouse professzor a digitális konyhában

A konyhában szakácskönyv helyett a franciául beszélő berendezések és eszközök irányítják a hallgatókat. Digitális érzékelőket építettek a keverőtálba, a habverőbe, a sütő ajtajába, sőt még az alapanyagokat tartalmazó edényekbe is. A konyha a diákok minden mozdulatát követi, így irányítja lépésről lépésre a francia fogások elkészítését.

„Egy informatikus kollégám, Patrick Olivier professzor fejlesztette ki a digitális konyhát, eredetileg szellemi leépülésben szenvedő idős emberek számára, hogy segítsen nekik eligazodni a konyhában. Eszembe jutott, hogy a nyelvtanulásban is segíthetnének a berendezések, ha nem angolul, hanem franciául kommunikálnának” – mondja Paul Seedhouse.

A professzor szerint a szavak tanulása mindenféle erőfeszítés nélkül történik, miközben a hallgatók finom ételeket készítenek, amelyeket aztán el is fogyasztanak. Mennyibe kerül a középfokú nyelvvizsga annak, aki hagyományos módszerek segítségével tanul? Összefoglalónkat itt olvashatod.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.