2012. január. 31. 18:36 Eduline Utolsó frissítés: 2012. január. 31. 19:17 Nyelvtanulás

Diploma nyelvvizsga nélkül: nyílt levelet kapott a rektori konferencia

Nyílt levelet küldtek a Magyar Rektori Konferenciának (MRK) vezető nyelvoktatási szakemberek – arra kérik a...

Nyílt levelet küldtek a Magyar Rektori Konferenciának (MRK) vezető nyelvoktatási szakemberek – arra kérik a rektorokat, hogy az intézményi nyelvi vizsgákon alkalmazzanak egységes követelményeket. 

A nyelvoktatók - köztük az ELTE, a BME és a Szent István Egyetem tanárai - szerint a Közös Európai Nyelvi Referenciakeret (KER) alkalmazása az egyetlen megoldás arra, hogy „a felsőfokú végzettség megszerzéséhez továbbra is objektív követelmények társuljanak”, „legalább azt biztosítja, hogy a nyelvvizsga-amnesztiával megszerzett és az államilag akkreditált nyelvvizsgával megszerezhető diplomák mögött álló valós nyelvtudás összevethető legyen”.

Az oktatási szakemberek szerint az egyetemet középfokú idegennyelv-tudás nélkül elvégzők 20-25 ezerre becsült számáért az egykori hallgatók mellett az egyetemek is felelősek. „A felsőoktatás elsődleges feladata már nem az idegen nyelvek megtanítása, hanem azok használatának elősegítése azáltal, hogy az oktatási programjuk természetes részének tekintik a tantárgyi szakismeretek, szakirodalom idegen nyelven is történő feldolgozását” - írják.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.