A mesterséges intelligencia miatt rúgta ki a dolgozói 10 százalékát a Duolingo Nyelvtanulás
Székács Linda

A mesterséges intelligencia miatt rúgta ki a dolgozói 10 százalékát a Duolingo

Bizonyos feladatokat mostantól a mesterséges intelligencia lát el.

A dolgozóinak közel 10 százalékától vált meg a Duolingo 2023 végén, mert az alkalmazás egyre inkább a mesterséges intelligencia felé fordul - számolt be róla a CNN a Duolingo közleménye alapján.

A vállalat szerint az elbocsátások során egyetlen teljes munkaidőben foglalkoztatott dolgozójuktól sem váltak meg, a kirúgott munkavállalóknak pedig igyekeztek valamilyen alternatív lehetőséget nyújtani.

A napi 24 millió felhasználóval rendelkező virtuális nyelvoktató applikáció márciusban hozott létre egy új előfizetési lehetőséget Duolingo Max néven, amiben a felhasználók a mesterséges intelligencia lehetőségeit kihasználva akár egy chatbottal is chatelhetnek a nyelvi készségek gyakorlása érdekében, továbbá a chatbot akár arra is képes magyarázatot adni, hogy egy adott válasz nyelvtanilag miért helyes, vagy éppen helytelen, mostantól pedig az elfogadható fordításokat és a felhasználói hibabejelentések áttekintését is az MI végezné.

A cég ugyanakkor a CNN-nek elmondta, hogy nem cserélik le a humán szakértőket a mesterséges intelligenciára, arra egyelőre csak egy olyan eszközként tekintenek, amivel a termelékenységet és a hatékonyságot növelhetik, új tartalmat gyárthatnak és gyorsabban fejleszthetik a kurzusaikat.

Nem ez az egyetlen munkahely ugyanakkor, ahol a mesterséges intelligencia miatt válnak meg a dolgozóktól. A ResumeBuilder novemberi jelentése szerint 2023-ban a vállalatok 37 százaléka váltott le dolgozókat az MI miatt, a tendencia pedig 2024-ben tovább fokozódhat.