A felsősök több fele szereti, ha a mobilját is használhatja nyelvórán tanulásra - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbízásából készült kutatásból, amelyben felső tagozatos általános iskolásokat és diákokat kérdeztek az online nyelvtanulásról.
A tanulmányból kiderült, hogy ugyan a diákok negyede még mindig a hagyományos környezetben megtartott órákat kedveli jobban. A tanulók 55 százaléka szereti, ha a mobiltelefonját nyelvórán tanulásra használhatja, sőt 42 százalékuk elvárja, hogy valamilyen digitális eszközt használjon a tanár. Érdemes megjegyezni, hogy a diákok negyede elutasítja, hogy a mobilját nyelvórán használja - írja az MTI.
Nyelvi applikációk: B2-es szintig nagyon hatékonyak
A nyelvtanárok is nyitottak a digitális eszközök, platformok iránt. A nyelvtanuló alkalmazások összehasonlításánál elmondható, hogy a Busuu, a Duolingo, a Rosetta Stone és a Xeropan használatának hatékonyságában nincs szignifikáns különbség. A kutatás szerint ezek az alkalmazások leginkább a B2-es szintig segítik erőteljesebben a nyelvtanulást: a digitális applikációt használó nyelvtanulók szignifikáns mértékben fejlődnek az alkalmazásokat nem használó társaikhoz képest. Emiatt a B2-es szinttől inkább csak kiegészítésként ajánlott alkalmazásokkal tanulni.
Nyomtatott szótár helyett gépi fordítóprogram
A kutatók azt is kiemelték, hogy az alfa-generáció számára már idegen a nyomtatott szótár használata, ezért érdemes inkább gépi fordítóprogramokat használni. A hatékony nyelvtanuláshoz a tanulmány szerint leginkább a vegyes tanulási módot érdemes választani: a nyomtatott tankönyv, a nyelvtanári segítség és az alkalmazások használata jól kiegészítik egymást.
A nyelvtanulást segítő applikációkról az alábbi cikkben olvashattok: