Siralmas eredmények: mire elég az iskolában megszerzett tudás? Közoktatás
Eduline

Siralmas eredmények: mire elég az iskolában megszerzett tudás?

A magyarok mintegy fele úgy érzi, hogy a napi munkájához használt tudásának kevesebb mint felét szerezte az iskolában – derül ki az OTP Bank kutatásából.

A magyarok fele úgy érzi, hogy az oktatásban megszerzett tudás kevesebb mint a felét teszi ki annak, ami a munkájához szükséges – írja a Világgazdaság a kutatásra hivatkozva. 

Az eredményekből látszik, hogy a munkavállalók mintegy harmada – 31 százalékuk – a fejlődés biztos útját abban látja, ha maga jár utána a dolgoknak, 28 százalékuk pedig a kollégáktól tanul.

A tréningek, továbbképzések jelentik a kapaszkodót a résztvevők 14 százaléka számára. Ugyanakkor a munkavállalók elvárják a munkahelyi képzések megszervezését. A válaszokból kiderül, hogy a megkérdezettek 58 százaléka a munkáltató feladatának tartja a dolgozók képzésének, fejlesztésének biztosítását.

A diákok és a cégek is jól járnak a diákmunkával - de ezeket a szabályokat be kell tartani

Win-win szituáció - így nevezte az Eduline-nak több hallgató a diákmunkát, azzal ugyanis mind a pénzhiánnyal küzdő egyetemisták, mind a cégek jól járnak. Ám az alapvető foglalkoztatási szabályokat akkor is be kell tartani, ha valaki diákokat alkalmaz. De milyen szabályokról van szó? Utánajártunk.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.