Óriási tankönyvbotrány: kilúgozták a történelmet, nagy a felháborodás Közoktatás
Eduline

Óriási tankönyvbotrány: kilúgozták a történelmet, nagy a felháborodás

Érdekes töritankönyv látott napvilágot Japánban.

Egy, országszerte 50 középiskolában használt tankönyv alaposan megszépíti Japán XX. századi történelmét. Nagyvonalúan nem említik meg például a 300 ezer ember halálával járó nankingi mészárlást, melyet a japán birodalmi hadsereg követett el a Kína elleni háború idején. Szintén homályban tartják a tényt, hogy több százezer nőt és gyereket kényszerítettek ugyanebben a háborúban prostitúcióra Kínában.

A könyv a Pearl Harbor amerikai katonai bázis elleni 1941-es támadást megemlíti ugyan, de jogos csapásként utal rá.

Sokan úgy látják, a könyv része annak a szélsőjobboldali kampánynak, amely több fronton igyekszik megszépíteni az ország történelmét, ami a XX. század első felében meglehetősen véres és agresszív volt. A könyvet egy jobboldali szervezet, a Társaság a Történelmi Tények Terjesztéséért adja ki, és jövőre egy új tankönyvvel szeretnének jelentkezni.

A szélsőséges nacionalista nézetek sokak szerint nem csak az új tankönyvvel szivárognak be a japán oktatásba. Az oktatási tárca idén év elején hagyta jóvá az 1930-as években bevezett katonai oktatás visszatérését az iskolákba.

(DW)

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.