Megvátozik a matektanítás a brit középiskolában – több lesz a „gyakorlati” feladat Közoktatás
Eduline

Megvátozik a matektanítás a brit középiskolában – több lesz a „gyakorlati” feladat

A brit oktatási tárca szerint az utóbbi években túlságosan „elméleti” irányt vett a matekérettségi, ezért a jövőben...

A brit oktatási tárca szerint az utóbbi években túlságosan „elméleti” irányt vett a matekérettségi, ezért a jövőben jóval több gyakorlati példát tartalmaznának a feladatsorok – írja a The Guardian.

Michael Gove oktatási miniszter célja, hogy a matek elsősorban a diákok problémamegoldó képességét fejlessze, ennek jegyében nemcsak az érettségit, hanem a teljes tizenegyedikes-tizenkettedikes tanmenetet újraírnák.

A példákat a tervek szerint „a mindennapi életből” vennék, ezzel szeretnék rábírni a diákokat, hogy ne hagyják abba a matektanulást a kisérettségi után, hanem folytassák az órákat 17-18 éves korukban is – még akkor is, ha nem felvételiznek belőle. 

Az a tapasztalat ugyanis, hogy a 16 éves korban kötelező vizsga után a diákok nagy része felhagy a matematikával, és csak a választott tantárgyaira koncentrál – mondván, hogy a matek túl nehéz, tele van elméleti problémákkal, és nem sok gyakorlati haszna van. A tervek szerint a Cambridge professzora, Tim Govers vezeti majd az új tanmenet kidolgozását. Új vizsga váltja fel a brit GCSE érettségit hamarosan – a részletekről itt olvashattok.

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel Közoktatás Kurucz Tünde

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel

Szűk két héttel azután, hogy a kormány a KRÉTA-ban arról kezdte kérdezni a szülőket, hogy figyelembe vennék-e, ha készülne egy központi rangsor a gimnáziumokról és az általános iskolákról és beszámítana a kompetenciamérés eredménye a gimnáziumi felvételibe, a Fideszhez rengeteg szálon kötődő MCC már össze is állította a 100 legjobb gimnázium listáját. Hogy szülői szemszögből miért lehet aggasztó, hogy ha a kompetenciamérésnek tétje is van és milyen következménnyel járhat az iskolák rangsorolása, arról Miklós Györggyel, a Szülői Hang közösség egyik alapítójával beszélgettünk.