Ideje szakítani a "megszokott arroganciával": törvénymódosítást kér a PDSZ Közoktatás
MTI

Ideje szakítani a "megszokott arroganciával": törvénymódosítást kér a PDSZ

A köznevelési törvény módosítását kezdeményezi a szakminiszternél a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ).

Mendrey László, az érdekvédelmi tömörülés elnöke közleményében kifejtette: álláspontjuk szerint a módosításnak érintenie kellene a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) szervezetét, feladatát és működését, az intézményvezetők helyzetének s kinevezésüknek dilemmáit, a pedagógus-életpálya szabályozását, a tankönyvellátás rendszerét.

Áttekintenék a Nemzeti Pedagóguskar szerepét, tagságának kötelezőségét, a szakmunkásképzés helyzetét, a hátrányos, és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekre, valamint a speciális nevelésű igényű (sni) tanulókra vonatkozó szabályozást.

Közlése szerint szükségesnek tartják a változtatást szakmai, érdekvédelmi okok miatt is, ezek közé sorolta az oktatást-nevelést segítő alkalmazottak bérezését, a pedagógusok munkaidejének felosztását, a kötelező továbbképzések finanszírozását, a nyelvi előkészítő évfolyamok jövőjét, a mindennapos testnevelés feltételrendszerét.

Mendrey László szerint "a törvény megméretett, és könnyűnek találtatott". Mint írta, ideje szakítani "a megszokott arroganciával", és nem érdemes tovább folytatni az álegyeztetések hamis, önsorsrontó gyakorlatát sem.

A PDSZ a szakminiszternél a törvény felülvizsgálatát és módosítását kezdeményezi, indítványukat eljuttatják a társszakszervezetekhez és a parlamenti pártokhoz is, együttműködésüket és támogatásukat kérve.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.