Amiben Hoffmann és Czunyiné egyetért: odacsaptak a szakszervezeteknek Közoktatás
MTI

Amiben Hoffmann és Czunyiné egyetért: odacsaptak a szakszervezeteknek

Szereptévesztésben vannak a tanári szakszervezetek - mondta a volt és a jelenlegi köznevelési államtitkár az Országgyűlés csütörtöki, rendkívüli ülésén.

Czunyiné Bertalan Judit, az új köznevelési államtitkár

Hoffmann Rózsa (KDNP) a pedagógusszervezetekről azt mondta: egyes szakszervezetek - amelyek a tanártársadalom szűk rétegét képviselik - erősen átpolitizálódtak. Szerinte szükségessé vált egy olyan szerveződés létrehozása, amely a többséget képviseli, ez szülte meg a Nemzeti Pedagógus Kart. 

Életre hívása nem hirtelen támadt politikai ötlet eredménye, hanem négyéves előkészítő munkáé - mondta. A tagság valamennyi pedagógusnak lehetőséget teremt arra, hogy bekapcsolódjon a szakmai kérdések véleményezésébe, ám senkit, semmire nem kényszerít - mondta. A pedagóguskarról és a kar vezetőjéről itt olvashatjátok el összefoglalónkat.

Czunyiné Bertalan Judit közoktatásért felelős államtitkár is úgy vélte: a pedagógusok lehetőséget kapnak arra, hogy segítsék az oktatáspolitika irányítását. Szerinte a tisztségviselők megválasztása átlátható volt.

Ilyen széles körűen reprezentált hozzászólási lehetősége a magyar pedagógus társadalomnak nem volt - jelentette ki. A köznevelési államtitkár szerint is "mintha kicsit szereptévesztésbe kerültek volna a szakszervezetek az elmúlt időszakban". Szakmai partnerséget ígért a szervezetnek.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.