Egy miskolci oktató levédette Magyarországon a Complex Instruction Program nevű oktatási-tanulási programot. Ez azért érdekes, mert a módszert az Egyesült Államokban fejlesztették ki, és a kitalálói szabadon felhasználhatóvá tették.
Egy fővárosi iskolában vezettek be egy tanulási-tanítási stratégiát, amely lehetővé teszi a pedagógusok számára az együttműködésen alapuló csoportmunka alkalmazását. Ez az úgynevezett Komplex Instrukciós Program (KIP), amelyet az amerikai Stanford University-n dolgoztak ki.
A VIII. kerület lapja szerint meg is alakították a tanárok a helyi KIP-csoportot, annyira megtetszett nekik a program. Az Index cikke szerint azonban ekkor meglepetés érte a csoport tagjait, akik egy felszólító levelet kaptak: vagy megváltoztatják a nevüket, és kiveszik belőle a KIP-et, vagy belépnek egy már létező csoportba.
A levél írója, K. Nagy Emese, a Miskolci Egyetem oktatója és a hejőkeresztúri iskola vezetője azzal érvelt, hogy a programot az ő intézménye adaptálta hazai körülmények közé – írja a lap. Pedig egy pedagógustréner is megerősíti a lapnak, hogy már a 90-es évek óta alkalmazzák itthon a módszert, például a Pécsi Gandhi Gimnáziumban is használták.
A miskolci oktató elismerte, hogy egy, a nevéhez köthető alapítvány levédette a módszert. Szerinte azonban a magyar változatban megjelennek olyan elemek, amik az amerikaiban nem, így a kettő nem teljesen ugyanaz. A levédetéssel pedig a módszer tisztaságát akarja megőrizni.