Volt olyan iskola, ahol először észre sem vették a bombával fenyegető e-mailt Közoktatás
Kurucz Tünde

Volt olyan iskola, ahol először észre sem vették a bombával fenyegető e-mailt

Az e-mail tárgy mezőjében semmi sem utalt a robbantásra.

Az Eduline is beszámolt arról, hogy hétfő délelőtt több vidéki iskola bombafenyegetést kapott. Többek között:

  • Szombathelyien: a Paragvári Utcai Általános Iskola és a Neumann János Általános Iskola
  • Szegeden: Szegedi SZC Déri Miksa Műszaki Technikum és a Szegedi SZC Móravárosi Szakképző Iskola
  • Nyíregyházán: Bánki Donát Műszaki Technikum
  • Kulcson a helyi általános iskola

Az RTL Híradó értesülései szerint az egyik iskolába egy tankönyvkiadóéra emlékeztető címről jött az e-mail, amelyben közölték, hogy egy „éles bomba” fog robbanni az intézményekben hétfőn délelőtt 11.30-kor, mindezt pedig összeszedett mondatokban, választékosan fogalmazták meg. A nyíregyházi technikum esetében pedig egy telefonáló azzal fenyegetőzött, hogy fél 12-kor élesíti az intézményben elrejtett robbanószert.

Hogy pontosan hány iskola érintett és mindenki ugyanarról a címről ugyanazt a levelet kapta, azt egyelőre nem tudni.

Az RTL megkereste a rendőrséget is, akik későbbre ígértek tájékoztatást. Mindenesetre a Híradó információi szerint az e-mail tárgy mezőjében sem utalt semmi arra, hogy a levélben bombafenyegetésről van szó, így könnyedén a kiadó rutinlevelének lehetett nézni. Emiatt pedig volt olyan iskola, ahol először ezen át is siklott a személyzet szeme, így csak később ürítették ki az intézményt.

Érdemes megjegyezni, hogy a múlt héten az ÚjSzó tudósítása szerint összesen 1323 szlovákiai iskolában volt bombariadó.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.