Megjelent a rendelet, évente fogják értékelni a pedagógusokat Közoktatás
Tornyos Kata

Megjelent a rendelet, évente fogják értékelni a pedagógusokat

A 2024/2025-ös tanévtől indul a pedagógusok értékelése.

Minden tanárt a saját főnöke értékel majd a csütörtök este megjelent belügyminiszteri rendelet szerint. A vezetőknél négy személyre szabott cél teljesítéséért az összesen 100 pontból egyenként 10-et lehet kapni, nem vezető beosztásúaknál pedig három ilyen cél elérése 24 pontot érhet – írta meg a hvg.hu. Ezeket a célokat az érintettek véleményének mérlegelésével kell meghatározni.

A teljesítmények értékelését az iskolákban június 30-ig, az óvodában pedig augusztus 15-ig kell elvégezni. A vezető egy beszélgetést követően besorolja az értékelendő pedagógusokat teljesítményszintek szerint. A döntéshez kikérheti a szülők és a tanulók véleményét is, majd „dönt az illetmény-eltérítésről”, vagyis a bért emelheti vagy csökkentheti.

A dolgozó lehet kiemelkedő teljesítményű, ha a pontszáma az elérhető pontszám legalább 80 százaléka, átlagos teljesítményű az, akinek pontszáma ennél kisebb, de az elérhető pontszám legalább 50 százaléka, és „fejlesztendő teljesítményszintű” az, akinek eredménye az elérhető pontszám 50 százaléka alatti.

A rendeletben a mindenkire érvényes, közös értékelési szempontokat és a pontszámokat is meghatározták. A nem vezető pedagógusoknál így alakulnak:

  • Pedagógiai munka minősége, eredményessége 28
  • Feladatvállalás mennyiségi mutatói 12
  • Munkavégzés megbízhatósága, határidők betartása 8
  • Kommunikáció, együttműködés 6
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás 8
  • Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás 6
  • Egyedi intézményi értékelési szempont 8
Míg a vezetőket az alábbiak szerint értékelik:
  • Intézményi feladatellátás eredményessége 10
  • Erőforrásokkal való gazdálkodás 10
  • Stratégiai szemlélet 10
  • Vezetői kommunikáció és irányítás 10
  • Külső kapcsolatok 10
  • Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás 5
  • Fenntartó által meghatározott, az adott intézmény sajátos helyzetét tükröző értékelési szempont 5

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.