Az érettségi felmerülő bojkottjával azonban a megkérdezettek kétharmada már nem értett volna egyet.
A többség úgy látja, a középiskolai oktatás rendkívül nehéz helyzetben van, a tiltakozások teljesen jogosak, ugyanakkor azt is gondolják sokan, hogy a pártok és politikusok aktuálpolitikai célokra használják fel a tanárok és diákok elégedetlenségét – összegzi a 24.hu az IDEA Intézet felmérését az oktatásügyi tiltakozások társadalmi megítéléséről.
A válaszolók 73 százaléka azt felelte: hallott a megmozdulásokról, ismeri is azokat a problémákat és célokat, melyek miatt ezek szerveződnek, 22 százalék nem ismeri ezeket, de magukról a tüntetésekről hallott. Mindössze 2 százalék nem is találkozott velük, a cikk szerint ez a médiafigyelem mellett annak is köszönhető, hogy a középiskolai oktatásban a többség valahogyan érintett.
A megkérdezettek 58 százaléka értett egyet azzal, hogy a demonstrációk jogosak a nehéz helyzet miatt, 54 százalék szerint a diákok a rossz helyzete érzékelve állnak ki demonstráló tanáraik mellett és szintén 54 százalékuk szerint összefogásuk megmutatja, hogy kellene mindenkinek kiállnia egymásért Magyarországon. 51 százalék ugyanakkor egyetért azzal is, hogy pártok és politikusok kihasználják a jelenlevő elégedetlenséget.
A kutatás alapján a felnőttek túlnyomó többsége éles ellentmondást lát a középiskolai tanár szakma társadalmi hasznossága és a pályán elhelyezkedők keresetének mértéke között. Azzal a felvetéssel azonban, hogy a pedagógusok esetleg a szóbeli érettségi bojkottjával hangsúlyozzák követeléseiket – ami lényegében Romániában megtörtént például – már csak a megkérdezettek szűk egyharmada értene egyet.