Lista: ezekből a középiskolákból jutott be a legtöbb diák az irodalom és nyelvtan OKTV döntőjébe Közoktatás
Kazinczy Bálint

Lista: ezekből a középiskolákból jutott be a legtöbb diák az irodalom és nyelvtan OKTV döntőjébe

A szolnoki Verseghy Ferenc Gimnáziumból jutott be a legtöbb diák az irodalom OKTV döntőjébe, míg a nyelvtanból szervezett versenyre a veszprémi Vetési Albert Gimnáziumból. Mutatjuk az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny statisztikáit.

Az irodalom OKTV-n összesen 961 középiskolás indult, nyelvtanból pedig 405-en versenyeztek. Mindkét tantárgyból háromfordulós volt a verseny, irodalomból az első két körben egy-egy feladatsort kellett megoldani, a döntő pedig szóbeli volt, a diákok egy választott témáról - Vörösmarty Mihály lírája, Jókai Mór regényeinek világa, Tamási Áron novellái, Molière vígjátékai - kaptak kérdéseket.

Az OKTV első két fordulója nyelvtanból is írásban zajlik, azzal a különbséggel, hogy a második fordulóra itt már egy pályamunkát kell készíteni. Idén a „Szerelmi szótár”, a „Miért inkább toldalék?”, és az „Apáról fiúra...” című témákból lehetett választani. A döntő nyelvtanból is szóbeli.

Érdemes OKTV-zni, minden kategóriában a legjobban teljesítő diák helyezésétől függően 100, 50 vagy 25 pluszpontot kap az egyetemi-főiskolai felvételin.

Az Oktatási Hivatal készített egy listát azokról az iskolákról, ahonnan OKTV-döntősök kerültek ki =zárójelben az OKTV-döntősök számát nézhetitek meg)

Irodalom:

  • Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium (1)
  • Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (2)
  • Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium (1)
  • Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája (1)
  • Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda, Miskolc (1)
  • Ferences Gimnázium, Szentendre (3)
  • Kiskunhalasi Református Kollégium Szilády Áron Gimnázium és Kollégium (1)
  • Kispesti Károlyi Mihály Magyar-Spanyol Tannyelvű Gimnázium (1)
  • Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon, Miskolc (1)
  • Lovassy László Gimnázium, Veszprém (2)
  • Németh László Gimnázium, Általános Iskola, Hódmezővásárhely (1)
  • Óbudai Árpád Gimnázium (1)
  • Pannonhalmi Bencés Gimnázium és Szakkollégium (2)
  • Pécsi Janus Pannonius Gimnázium (1)
  • Szent Angéla Ferences Általános Iskola és Gimnázium, Budapest (1)
  • Szent István Gimnázium, Budapest (1)
  • Verseghy Ferenc Gimnázium, Szolnok (7)
  • VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium (2)

Magyar nyelv:

  • Baár-Madas Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium, Budapest (2)
  • Bálint Márton Általános Iskola és Középiskola, Törökbálint (2)
  • Budapest XVI. Kerületi Szerb Antal Gimnázium (1)
  • Budapest XVII. Kerületi Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium (1)
  • Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (1)
  • Deák Téri Evangélikus Gimnázium, Budapest (2)
  • Egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégium (1)
  • Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda, Miskolc (1)
  • Jedlik Ányos Gimnázium Tejút Utcai Telephelye, Budapest (1)
  • Kecskeméti Református Gimnázium (1)
  • Kempelen Farkas Gimnázium, Budapest (1)
  • Kiskunhalasi Református Kollégium Szilády Áron Gimnázium és Kollégium (1)
  • Mikszáth Kálmán Gimnázium és Kollégium, Pásztó (1)
  • Ócsai Bolyai János Gimnázium (1)
  • Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium, Gödöllő (1)
  • Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium (2)
  • Szekszárdi Garay János Gimnázium (2)
  • Szent István Gimnázium, Budapest (1)
  • Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium (2)
  • Veres Pálné Gimnázium, Budapest (1)
  • Vetési Albert Gimnázium, Veszprém (4)

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.