A legfontosabb szempont a felzárkóztatás - ilyen lesz az év vége Közoktatás
Eduline

A legfontosabb szempont a felzárkóztatás - ilyen lesz az év vége

A mai kormányinfón az idei tanév végéről is tájékoztatott a kormányszóvivő.

Szentkirályi Alexandra, hangsúlyozta, hogy a járványhelyzet még nem ért véget, de az iskolák és óvodák megnyitására több okból is szükség volt. Többek között a szülők szabadsága és az eddigi felügyeleti rendszer miatt.

Hangsúlyozta - ahogy már mi is írtunk róla - június 2-től ugyanakkor engedélyezik az iskolákban a tanárok és a diákok oktatási célú találkozását, kiscsoportos konzultációk és egyéni felkészítés tartását, amennyiben annak célja az elmúlt hónapokban tanultak rendszerezése, megerősítése, az esetlegesen lemaradó tanulók felzárkóztatása.

A felügyeletben részt vevők számára június 2-a és 15-e között elsősorban felzárkóztató, a tanulást támogató foglalkozásokat szerveznek majd, ezt követően 15-től 26-ig pedig a következő tanévre készülhetnek fel az iskolákban.

A ballagásokkal kapcsolatban kiemelte: hagyományos formában nem tanácsos idén megtartani őket, a bizonyítványosztásokat is csak kisebb csoportokban javasolják.

Azt is elmondta, hogy a táborokról is megszületett a döntés:

2020. június 16. napjától a gyermek- és ifjúsági táborok – napközi és ottalvós szervezésben egyaránt – megtarthatóak.

Iskolák újranyitása: az államtitkár azt kéri, ne dolgozatírásról szóljon a június

Lehetőségként kell tekinteni az iskolák kinyitására az oktatási államtitkár szerint.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.