Megjelentek a kerettantervek, amiket a 2020. szeptember 1-jétől felmenő rendszerben (1., 5., 9. évfolyamokon, valamint a 6 évfolyamos gimnáziumok 7. évfolyamán) vezetnének be és az új NAT alapján készültek.
A korábban a miniszter által egyes iskolatípusra, pedagógiai szakaszra, tantárgyra, vagy egyes sajátos köznevelési feladat teljesítéséhez készített kerettantervek közül az itt közzétett kerettantervek is beépíthetők a helyi tantervben, a NAT 2020-ban szabályozott órakeretek terhére - írja az Oktatási Hiavatal. Ezeket a NAT 2020 bevezetésével párhuzamosan, felmenő rendszerben kell alkalmazni.
A jogszabály alapján az iskola a pedagógiai programjának részeként a miniszter által kiadott kerettanterveket kiegészítve helyi tantervet készít. A helyi tantervben azonban meg kell nevezni az alapjául szolgáló kerettanterveket.
Az emelt szintű érettségi vizsgára való felkészítéshez a részletes érettségi vizsgakövetelmények az irányadóak, ezekhez egyetlen tantárgyból sem készült kerettanterv - írják.
Az általános iskolás alsós kerettanterveket itt, a felső kerettanterveket pedig itt nézhetitek meg. Illetve megjelent a gimnáziumi kerettanterv is, azt itt olvashatjátok el. Az összes kerettantervből azonban hiányzik az élő idegen nyelv leírása, az Okatatási Hivatal honlapja szerint pedig a gimnáziumok 7–12. évfolyamára és a szakképzés területére vonatkozó kerettantervek is "feltöltés alatt" állnak. Továbbá hasonlóan elérhetetlen még az Arany János Tehetséggondozó Program, az Arany János Kollégium és a Sportiskolai nevelés-oktatás kerettantervei is.
A Veres Pálné Gimnázium tantestülete is tiltakozik a NAT ellen
A budapesti Veres Pálné Gimnázium tantestületének tanárai is csatlakoztak kollégáikhoz, és tiltakozunk a NAT 2020 bevezetése ellen.
Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre |
Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre. |