A kormánynak esze ágában sincs emelni a tankötelezettségi korhatárt Közoktatás
Eduline

A kormánynak esze ágában sincs emelni a tankötelezettségi korhatárt

Nem emelik az iskolai tankötelezettség felső korhatárát, az önmagában ugyanis nem oldja meg a magas lemorzsolódást - ezzel indokolta a Pénzügyminisztérium, miért nem foglalkoznak a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének javaslatával.

A tankötelezettség korhatára 1997-ig ja elenlegihez hasonlóan 16 év volt Magyarországon - írta Tordai Bence (Párbeszéd) országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére Bodó Sándor, a Pénzügyminisztérium államtitkára.

Az országgyűlési képviselő a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) korábbi javaslatára reagálva tette fel a kérdést. Az MGYOSZ ugyanis javaslatot tett a szakképzése megújítására, 18 évre emelné az iskolai tankötelezettséget.

A tárca szerint azonban a tankötelezettség felső hatásának emelése önmagában nem elégséges eszköze olyan szakpolitikai céloknak, mint az iskolából való lemorzsolódás kezelése, vagy a munkaerő-keresletének enyhítése.

Aggasztó adatok: van olyan megye, ahol minden ötödik diák a lemorzsolódás határán billeg

Nógrád megyében minden ötödik általános iskolást lemorzsolódás veszélyeztet, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakközépiskolások több mint 21 százaléka teljesít aggasztóan gyengén az iskolában, de Borsod-Abaúj-Zemplén megyében sem jobb a helyzet - többek között ez derül ki az Oktatási Hivatal friss adataiból. Pedig 2020-ra tíz százalékra kellene csökkenteni az iskolaelhagyók arányát.

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából Campus life Gál Luca

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából

Ahogy minden ősszel, idén is eljött az idő, amikor visszalépünk egy órát az időben, és megkezdődik a téli időszámítás. Ez az apró változás nemcsak a faliórákat, hanem a mindennapi életünket, alvási szokásainkat és hangulatunkat is befolyásolhatja. De miért is vezették be eredetileg az óraátállítást, és vajon van-e még értelme a 21. században?