Még a saját nevüket sem tudják iskolakezdésre - megdöbbentő tapasztalatok Angliából Közoktatás
Eduline

Még a saját nevüket sem tudják iskolakezdésre - megdöbbentő tapasztalatok Angliából

Az iskolakezdő diákok egy része olyan súlyos kommunikációs problémákkal küzd, hogy még a saját nevükkel is hadilábon állnak- állítja a brit Telegraph szigetországbeli tanárokra hivatkozva.

A problémára a tanárok hívták fel a figyelmet, akik szerint egyre növekvő számban kerülnek be az alapfokú oktatásba olyan gyerekek, akiknél alapvető kommunikációs képességeik hiányoznak, többek között arra a kérdésre sem tudnak biztosan felelni, hogy hogyan hívják őket. 

A szigetországban a hazainál előbb, 5 éves kortól számítanak tankötelesnek a gyerekek, ilyenkor kell(ene) beültetni őket az iskolapadba. A legrosszabb a helyzet a gazdaságilag hátrányos régiókban, ahol állítólag minden második diáknak vannak ilyen jellegű problémái.

A lap által megszólaltatott iskolaigazgató szerint a probléma hátterében az állhat, hogy a családok egy részénél a hagyományos kommunikáció, többek között a klasszikus vacsora közbeni beszélgetés kiveszőben van, helyette pedig marad a tévé és az internet, ami viszont nem helyettesíti az előbbit.

Nagyjából egymillió brit fiatal -átlagosan kettő-három minden osztályban- szenved valamilyen kommunikációs vagy nyelvi nehézségtől. Ez az arány önmagában még nem feltétlenül rossz, viszont a szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy a helyzet gyorsan romlik, csak az elmúlt öt évben másfélszeresére nőtt a hasonló problémákkal küzdők száma az iskolákban. Az is külön borúlátásra ad okot, hogy kutatók szerint ezeknek a diákoknak később sokkal nagyobb arányban lesz valamilyen viselkedésbeli problémájuk, így jóval nagyobb az esélyük arra is, hogy javítóintézetben kötnek ki végül.


eduline

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek Közoktatás Kurucz Tünde

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek

Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.