Rekordot döntött az egyik nagy-britanniai iskola: a redhilli St Matthew's diákjai negyvennégy különböző nyelven beszélnek, az órákon rendszeresen bábeli zűrzavar alakul ki.
Az intézmény 477 diákja közül százhetvennyolcan nem beszélnek angolul – vannak olyan tanulók, akiknak a zulu, az afrikaans vagy a kikuyu az anyanyelvük, mások szüleikkel együtt Kelet- vagy Közép-Európából érkeztek Nagy-Britanniába, ezért kizárólag magyarul, lengyelül, csehül vagy ukránul beszélnek, sőt olyan diák is tanul az iskolában, akinek a családja a Fülöp-szigetek egyik helyi nyelvjárását beszéli.
Az általános iskola speciális pedagógiai programot dolgozott ki: a nem angol anyanyelvű diákok kapnak maguk mellé egy-egy brit tanulótársat, aki segít nekik az első tanítási napokon, emellett speciális fejlesztőórákon is részt vehetnek – írja a Daily Mail. Milyen a világ legfurcsább nyelvtanulási módszere? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
A St Matthew's épülete - több mint százhetven diák anyanyelve más, mint az angol
Az órákat angolul tartják a pedagógusok, a tapasztalatok szerint a diákok ugyanis pár hónap alatt megtanulnak annyira angolul, hogy megértsék a tananyagot és a magyarázatot. A St Matthew's egyébként nem tartozik a kiemelkedő intézmények közé, a diákok teljesítménye a matematikai és szövegértési teszteken nem elég jó - viszont soha nem alakul ki verekedés a különböző anyanyelvű, kulturális hátterű gyerekek között.
A St Mathhew's diákjai angol, francia, német, olasz, lengyel, szlovák, portugál, bolgár, litván, magyar, román, finn, afrikaans, shona, swahili, ga, kikuyu, kisii, mauritán, kreol, ndebele, wolof, yoruba, zulu, bengáli, gufarati, hindi, pandzsábi, arab, thai, török, urdu, orosz, malajziai, arámi, mandarin, japán, tagalog, tamil, telugu, marathi, manding, malayalam, kannada, kantoni és filippínó nyelven beszélnek.
Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.