A készülő közoktatási törvényről tárgyalt csütörtöki együttes ülésén az Országos Köznevelési Tanács (OKNT) és az Országos Kisebbségi Bizottság (OKB). Az oktatási államtitkárság tájékoztatása szerint a megbeszélésben több javaslatot is megfogalmaztak az oktatás színvonalának és a pedagógusok életkörülményeinek javítása érdekében.
A közlemény szerint a megbeszélést Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár hívta össze, és a közoktatás-fejlesztés aktuális kérdéseiről tájékoztatta a döntés-előkészítő, véleményező és javaslattevő országos szakértői szervezet, valamint az önkormányzatok által delegált kisebbségi bizottság tagjait.
Az államtitkár - mint írták - elsősorban arról tájékoztatta a résztvevőket, hogy a közoktatási törvény december 3-án közzétett koncepciójában milyen változtatások történtek. Mint elmondta, azóta számtalan fórumon vitatták meg az anyagot, amelyhez csaknem ötezer oldalnyi észrevétel, javaslat érkezett; ezeket folyamatosan dolgozzák fel és építik be a készülő tervezetbe az államtitkárság szakemberei.
Hoffmann Rózsa egyik változásként említette, hogy a pedagógus-életpályamodell beépült a közoktatási törvény koncepciójába, ami, mint közölte, garancia arra, hogy a törvény változásával hosszú távon méltó munkakörülményeket és jövedelmet biztosítsanak a pedagógustársadalomnak. A jövőben nagyobb szerepet vállal az állam az intézmények fenntartásában, és változik a pedagógusok bérezése is, a kötelező óraszám helyett az iskolában töltendő kötelező munkaidőt veszik alapul a jelenleginél magasabb bérek megállapításánál - olvasható a közleményben.
A tanácskozás résztvevői több hasznos javaslatot fogalmaztak meg annak érdekében, hogy a törvény valóban hosszú távon biztosítsa az oktatás színvonalának, a pedagógusok életkörülményeinek javítását. Hoffmann Rózsa elmondta, hogy az Országos Köznevelési Tanács és az Országos Kisebbségi Bizottság is megkapja a tervezet új változatát, amikor a kormány kialakította egységes álláspontját a sarkalatos kérdésekben - tették hozzá.
MTI