Új rektori bizottság alakul a magyar "diplomagyárak" ellen Közoktatás
Edupress

Új rektori bizottság alakul a magyar "diplomagyárak" ellen

Az ELTE rektorának vezetésével bizottságba tömörülnek egyes intézmények vezetői, hogy a bolognai rendszer bevezetése miatt keletkezett problémákra közösen találjanak megoldást - jelentett be Kovács Árpád, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnöke a Debreceni Egyetem tanévnyitóján. Az ÁSZ elnöke szerint olyan kérdésekre kell megoldást találni, mint az egyetemek közötti viszonyrendszer, a hallgatói létszám és a finanszírozás - írja a Híradó.hu.

Újabb bizottságot alakítanak a rektorok
A nyáron megjelent ÁSZ-jelentés arról számol be, hogy a magyar felsőoktatás nem volt eléggé felkészülve a bolognai rendszerre való átállásra. Éppen ezért Kovács Árpád, a számvevőszék elnöke tanévnyitó beszédében azt hangsúlyozta, kettévált a tömeg- és a minőségi oktatás, amely helyzetben egyensúlyt kell teremteni. Versenyre ugyan szükség van az intézmények között - mondta, de a versenyt szabályozni kell. 

A számvevőszék már értesítette a Magyar Rektori Konferenciát a jelentésről, ahol az ELTE rektora, Hudecz Ferenc vezetésével újabb bizottság felállításáról döntöttek a problémák megoldása érdekében. Mindeközben Tullasay Tivadar, a Semmelwies Egyetem (SE) rektora vasárnap, a Tényeknek adott interjújában arról beszélt, túl sok felsőoktatási intézmény van Magyarországon és sok helyen értéktelen diplomát osztanak.

A SE rektora szerint az oktatás ugyanolyan rossz helyzetben van, mint az ország. "Minden erőfeszítésünk ellenére, most közel 70 felsőoktatási intézmény van, diplomagyárak működnek mindenhol, könnyen megszerezhető diplomák vannak" - mondta a rektor. Ezzel a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, Pálinkás József is egyetért. Szerinte minden harmadik felsőoktatási intézmény felesleges. "Az érettségiző korosztálynak ma már 60 százaléka megy egyetemre vagy főiskolára" - nyilatkozta az MTA elnöke.

A Debreceni Egyetem rektora ugyanakkor felhívta a figyelmet, a diplomások aránya Magyarországon még mindig 6 százalékkal alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, jelenleg 21 százalék.

edupress