A Nagybetűs néven indított alumni magazint a Pannon Egyetem Közoktatás
Edupress

A Nagybetűs néven indított alumni magazint a Pannon Egyetem

A Nagybetűs címmel mutatták be július 2-án a Pannon Egyetem (PE) hivatalos Alumni magazinjának első számát, melyet a végzett hallgatók számára készítenek el negyedévente. Horváth Ádám és Merkel Dávid főszerkesztők így kívánják bemutatni a sikeres pályát befutó, volt veszprémi diákokat, miközben az intézményben történt fejlesztésekről is számot adnak. Támogatásokat vállalati partnerektől remélnek, a kapcsolati tőkét az egyetem nyújtja.

"Miután a Karrier Iroda 2008 májusában megújult, élére pedig Gadár János került, új irányt vett az öregdiákok felkutatásának mozgalma" - mondta el Horváth Ádám az Edupressnek. Ezt követően ugyanis igyekeztek összefogni a különböző csatornákon már elindult kezdeményezéseket, melyek a volt hallgatók közt hivatottak a kapcsolatok fenntartására. 

A Nagybetűs néven indított alumni magazint a Pannon Egyetem
Az öregdiákok adatbázisának kialakításában a Neptun rendszere mellett további közösségi portálok segítették őket, mint például az egyetem hivatalos chatszobája, a Mahara is. "Jelenleg is elektronikus formában érjük el a volt diákokat, a közvetlen elérésre pedig azért is szükség van, mert a magazin kereskedelmi forgalomban nem kapható" - tájékoztatott Horváth Ádám. 

Hozzátette: belső berkeken keresztül szeretnék terjeszteni a magazint. Ugyan egy nulladik szám is megjelent már korábban ugyanezen cím alatt, a dizájn azóta megváltozott, illetve a tartalmi elemek is kibővültek. A sikeres pályát befutó, végzett veszprémi egyetemisták bemutatása mellett ugyanis olyan külföldi mintákat vettek alapul, mint a Cambridge, vagy a Harvard saját magazinja. A lapban szó esik az egyetem kutatás-fejlesztési projektjeiről, illetve az értelmiségi élethez tartozó olyan tényezőkről, mint a munkahelyi egészségügy, a zöld, illetve a műszaki témák. 

A főszerkesztő elmondta: a kétezres példányszámban megjelenő lapot a támogatások függvényében további tartalmi elemekkel szeretnék bővíteni, ebben pedig a vállalti partnerek tudnak segítséget nyújtani, míg az egyetemtől a kapcsolati tőke származik, "tudjuk, hogy a magazint nem az előfizetők fogják eltartani."Az első szám célja egyúttal, hogy a lapban való szereplés presztízst teremtsen, ezért választottuk az első címlaptéma interjúalanyaként dr. Rédey Ákost, a PE rektorát, de találkozhatuk  a lap oldalain Farkas Pál, a Continental Teves szegmensvezetőjével, Az év legsikeresebb pályakezdő fiatalja cím nyertesével, illetve Mosonyi Györggyel, a MOL vezérigazgatójának nevével is. 

"Miután pedig megfelelő támogatói kör áll mögöttünk, a marketingre szánt kiadásokat is növelhetjük. Terveink szerint négy szám megjelenése elegendő lesz a lap bevezetéséhez" - vázolta a terveket Horváth Ádám. Ő az Edupress Diplomás Pályakövető Rendszerre (DPR) vonatkozó kérdésére elmondta: "Nem célunk, hogy javítsuk a DPR eredményeit, aki ugyanis előfizet a magazinra, az valószínűleg a pályafutását érintő kérdésekre is válaszolt már. Egyelőre egy kapcsolati pont kíván lenni A Nagybetűs, a távlati célok között azonban valóban szerepel egy, amerikai mintára szerveződő csoport kialakítása, melynek tagjai kedvezményeket nyújtanak egymás számára." 

(www.edupress.hu)