A Nagybetűs néven indított alumni magazint a Pannon Egyetem Közoktatás
Edupress

A Nagybetűs néven indított alumni magazint a Pannon Egyetem

A Nagybetűs címmel mutatták be július 2-án a Pannon Egyetem (PE) hivatalos Alumni magazinjának első számát, melyet a végzett hallgatók számára készítenek el negyedévente. Horváth Ádám és Merkel Dávid főszerkesztők így kívánják bemutatni a sikeres pályát befutó, volt veszprémi diákokat, miközben az intézményben történt fejlesztésekről is számot adnak. Támogatásokat vállalati partnerektől remélnek, a kapcsolati tőkét az egyetem nyújtja.

"Miután a Karrier Iroda 2008 májusában megújult, élére pedig Gadár János került, új irányt vett az öregdiákok felkutatásának mozgalma" - mondta el Horváth Ádám az Edupressnek. Ezt követően ugyanis igyekeztek összefogni a különböző csatornákon már elindult kezdeményezéseket, melyek a volt hallgatók közt hivatottak a kapcsolatok fenntartására. 

A Nagybetűs néven indított alumni magazint a Pannon Egyetem
Az öregdiákok adatbázisának kialakításában a Neptun rendszere mellett további közösségi portálok segítették őket, mint például az egyetem hivatalos chatszobája, a Mahara is. "Jelenleg is elektronikus formában érjük el a volt diákokat, a közvetlen elérésre pedig azért is szükség van, mert a magazin kereskedelmi forgalomban nem kapható" - tájékoztatott Horváth Ádám. 

Hozzátette: belső berkeken keresztül szeretnék terjeszteni a magazint. Ugyan egy nulladik szám is megjelent már korábban ugyanezen cím alatt, a dizájn azóta megváltozott, illetve a tartalmi elemek is kibővültek. A sikeres pályát befutó, végzett veszprémi egyetemisták bemutatása mellett ugyanis olyan külföldi mintákat vettek alapul, mint a Cambridge, vagy a Harvard saját magazinja. A lapban szó esik az egyetem kutatás-fejlesztési projektjeiről, illetve az értelmiségi élethez tartozó olyan tényezőkről, mint a munkahelyi egészségügy, a zöld, illetve a műszaki témák. 

A főszerkesztő elmondta: a kétezres példányszámban megjelenő lapot a támogatások függvényében további tartalmi elemekkel szeretnék bővíteni, ebben pedig a vállalti partnerek tudnak segítséget nyújtani, míg az egyetemtől a kapcsolati tőke származik, "tudjuk, hogy a magazint nem az előfizetők fogják eltartani."Az első szám célja egyúttal, hogy a lapban való szereplés presztízst teremtsen, ezért választottuk az első címlaptéma interjúalanyaként dr. Rédey Ákost, a PE rektorát, de találkozhatuk  a lap oldalain Farkas Pál, a Continental Teves szegmensvezetőjével, Az év legsikeresebb pályakezdő fiatalja cím nyertesével, illetve Mosonyi Györggyel, a MOL vezérigazgatójának nevével is. 

"Miután pedig megfelelő támogatói kör áll mögöttünk, a marketingre szánt kiadásokat is növelhetjük. Terveink szerint négy szám megjelenése elegendő lesz a lap bevezetéséhez" - vázolta a terveket Horváth Ádám. Ő az Edupress Diplomás Pályakövető Rendszerre (DPR) vonatkozó kérdésére elmondta: "Nem célunk, hogy javítsuk a DPR eredményeit, aki ugyanis előfizet a magazinra, az valószínűleg a pályafutását érintő kérdésekre is válaszolt már. Egyelőre egy kapcsolati pont kíván lenni A Nagybetűs, a távlati célok között azonban valóban szerepel egy, amerikai mintára szerveződő csoport kialakítása, melynek tagjai kedvezményeket nyújtanak egymás számára." 

(www.edupress.hu)
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.