Egyetemek is pályázhatnak kutató-fejlesztő munkahelyteremtésre Közoktatás
Edupress

Egyetemek is pályázhatnak kutató-fejlesztő munkahelyteremtésre

Az elmúlt napokban kiírt, a hazai kutatás-fejlesztést támogató pályázatot ismertette Kolber István kutatás-fejlesztési szakállamtitkár ma délben, Budapesten. A pályázat célja megőrizni a válság okán munkájukat elvesztő kutató-fejlesztőket, illetve támogatni az új kutató-fejlesztő programok elindítását. A támogatásra egyetemek is pályázhatnak.

Egyetemek is pályázhatnak kutató-fejlesztő munkahelyteremtésre

A kormány pályázat útján kívánja segíteni a válság következtében elbocsátott a kutatás-fejlesztés területén dolgozó szakembereket, a nehézségekkel rendelkező kis és középvállalkozásokat.

Kolber István elmondta, hogy Magyarországon mintegy 26 ezer K+F szakember dolgozik, ami a 2001-es évhez képest 14 százalékost növekedést mutat, ebből a kutatók 40 százaléka vállalatoknál dolgozik. A pályázati támogatás célja ezért az egyetemi kutatóhelyek kapacitását összekapcsolni a vállalatokéval, vagyis a tudást átültetni a gyakorlati életbe. "Jelenleg Magyarország évente 1 milliárd eurót, nagyjából 300 milliárd forintot fordít K+F kutatásokra, ami az ország GDP-jének 1 százalékát teszi ki - mondta a szakállamtitkár.

A pályázatra abban az esetben lehet jelentkezni, ha az új kutatás-fejlesztési program keretében alkalmazott szakemberek a munkájukat 2008. szeptember 1-je után vesztették el és műszaki vagy természettudományi felsőfokú végzettséggel rendelkeznek. Kitétel továbbá, hogy legalább egy, de maximum két évig kell őket foglakoztatni az új kutatási programban.

A kormány számára 1,6 milliárd forint áll rendelkezésre, ez évente 800 millió forintot jelent, így az elnyerhető legkisebb támogatás 10 millió forint. Ez az összeg egy kutató-fejlesztő mérnöknek az éves bérköltségét fedezheti, a kis és középvállalkozások prémiumtámogatáshoz is juthatnak.

A jövő héttől indul el az a roadshow, amely a nagyobb egyetemi városokat érinti majd, lehetőséget adva a kis és középvállalkozások és az egyetemek dialógusára.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.