2007. szeptember. 26. 13:04 Edupress Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 26. 13:04 Közoktatás

Bioenergetikai Klaszter alakult Veszprémben

Megalakult a Közép-Dunántúli Bioenergetikai Klaszter, a Pannon Egyetemen tartott tisztségválasztó közgyűlésen Maróti Rezsőt választották az igazgatóság elnökévé.

A gyűlésen Gőgös Zoltán a földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára vázolta a bienergetikai stratégiát, majd Dióssy László államtitkár a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium környezetenergetikai pályázatait ismertette. Mindketten azért vettek részt a programon, hogy a klaszter megalakulásának fontosságát hangsúlyozzák, kezdte beszédét Dióssy László a rendezvényt követő sajtótájékoztatón. Létrejött egy unikálisnak tekinthető együttműködés, a gazdaság, termelők, felhasználók és a tudományos szféra között, melyet a Pannon Egyetem képvisel. A gazdaság dinamikáját a megújuló energiaforrások felhasználásával szeretné megváltoztatni, ezért a zöld tárca gondozásában a tervek szerint hét év alatt 110 milliárd forintnyi támogatást osztanak szét erre célra, mondta az államtitkár.Az Agrár Innovációs Szövetség nevében annak ügyvezető elnöke, Dr. Bérci Gyula alapítóként méltatta a civil kezdeményezést, kiemelte Veszprém megye nagy fogékonyságát a fosszilis energiát helyettesítő alternatív megoldások iránt.A Pannon Egyetem Ökoret és Ökopolisz programját Dr. Marton Gyula professzor ismertette, az egyetem több évtizedes eredményeivel, kutatómunkával és széles körű nemzetközi kapcsolatrendszerével támogatja az együttműködést.A klaszter szakmai koordinátori szerepet betöltve támogatja majd a régió bioenergetikai üzemeinek fejlődését termelői csoportok kialakításával.A program végén bemutattak egy Ford modellt, mely a 85 százalékban bioetanolt tartalmazó E85-ös üzemanyagot is képes felhasználni.(www.edupress.hu)
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.