Müncheni egyetemisták engedélyt kaptak a "repülő autó" építésére Felsőoktatás
Eduline

Müncheni egyetemisták engedélyt kaptak a "repülő autó" építésére

Óránként akár 400 kilométert is megtehet a kétüléses jármű, ami 2018-ban jelenhet meg először az égen.

Teljesen elektromos repülő jármű építését kezdheti meg a Müncheni Műszaki Egyetem hallgatói és oktatói által létrehozott cég, a Lilium Avation - írja a hvg.hu. A jármű egy feltöltéssel 500 kilométert lesz képes megtenni a tervek szerint, teljes mértékben elektromos meghajtással. A teljes töltöttség eléréshez elegendő egy éjszakára áramforráshoz csatlakoztatni a járművet.

A gép képes lesz a függőleges leszállásra is, melyet automatika végez majd el a sofőr (vagy pilóta) helyett. A legnagyobb elérhető magasság 3 kilométer lesz a tervek szerint, melyben 36 hajtómű lesz a sofőr segítségére.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség light sport aircraft, vagyis a könnyű sportrepülőgép besorolást adta a tervekre még 2015 végén, ennek megfelelően egy 20 órás tanfolyammal is szelhetjük majd a géppel a levegőt a nem is oly távoli jövőben - bár a várható borsos ár miatt vélhetően nem lesz népautó a kezdetekben.

További híreink a technológiai fejlődésről
Minden tudományos dolgozat egy rendszerbe kerülhet 2020-tól az EU-ban
A jövőben tényleg nem lesz szükség nyelvtanulásra?
Az ágyban is okostelefonoztok? Akkor ez történik az agyatokkal

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n Felsőoktatás Kurucz Tünde

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n

Mentálhigiénés szakember, választási lehetőség és „semmi sem kötelező” – a Műegyetemen az elmúlt év során változtattak a gólyatáborokon. A tavalyi vizsgálat eredményéről, az átszervezésekről és a pótfelvételiről Bihari Péterrel, a BME oktatási rektorhelyettesével és Lévai Imrével, az egyetem hallgatói képviseletének elnökével beszélgettünk.