"Felsőoktatási alapfogalmak kurzusa" - tudjátok, miről vitáznak? Felsőoktatás
Eduline

"Felsőoktatási alapfogalmak kurzusa" - tudjátok, miről vitáznak?

Konferenciát szervez a felsőoktatás aktuális kérdéseiről az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalmi Kommunikáció...

Tandíj, autonómia, rangsorok - miről vitázunk évek óta?

Konferenciát szervez a felsőoktatás aktuális kérdéseiről az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoportja és a Felsőoktatási Műhely folyóirat április 10-én, a vitafórumon Klinghammer István felsőoktatási államtitkár, Mezey Barna, az ELTE rektora és Kalina Gergely, az ELTE EHÖK elnöke is részt vesz.

„A felsőoktatás éles politikai viták témája lett, amelyekben egyre inkább elmosódni látszik az egyetemi működést leíró szavak valós értelme. A "Hogy tudjuk, miről beszélünk!” Felsőoktatási alapfogalmak intenzív kurzusa konferencia célja, hogy tisztázza ezeket az alapfogalmakat, és szakpolitikai vitafórumot teremtsen, amely elősegítheti a magyar felsőoktatás valódi stratégiai átalakítását” – olvasható a meghívóban.

A rendezvényen hat, a felsőoktatással kapcsolatban gyakran felmerülő témáról - autonómia, a diplomák értéke, a hallgatók véleménye, a tandíj, az innováció és a felsőoktatási rangsorok - tartanak vitaindítót (program, helyszín és további részletek itt).

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.