Extrém körülmények között vizsgázott az ELTE néhány hallgatója - volt, aki 6 fokban ült Felsőoktatás
Eduline

Extrém körülmények között vizsgázott az ELTE néhány hallgatója - volt, aki 6 fokban ült

A Telex értesülései szerint az egyetem energiatakarékossági intézkedései miatt rendhagyó helyszíneken és körülmények közt vizsgázott a bölcsészkar néhány hallgatója.

Műszaki problémák miatt az egyetem két hete nem fűtött épületében, hat fokban vizsgáztak az ELTE tanárszakos hallgatói - számolt be róla a Telex.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az energiamegtakartási intézkedések miatt az idei vizsgákat dékáni engedéllyel külső helyszíneken, valamint gyakorlógimnáziumokban és könyvtárakban tartják, a BTK épületei pedig temperáló fűtésre állnak át, 70 tanárszakos hallgató kedd délelőtt mégis a bölcsészkar két hete nem fűtött D épületében vizsgázott.

Nem éreztük a lábujjainkat, az ujjainkat, remegtünk a hidegtől

- számolt be a Telexnek az egyik érintett diák, aki szerint a két órán keresztül tartó, tanítási gyakorlat feltételeként szolgáló fontos vizsgát mindössze 6 fokos teremben írták.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem a Telexnek azt mondta, a vizsgát műszaki probléma miatt nem az eredetileg kijelölt helyszínen, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumban tartották.

Mivel az ELTE mindenképpen szerette volna biztosítani a jelenléti vizsga lehetőségét, ezzel elkerülni azokat a kellemetlenségeket, amelyeket a vizsga átszervezése, egy új vizsgaidőpont kiírása vagy a vizsga online lebonyolítása okozott volna, a rendelkezésre álló igen rövid idő alatt az a döntés született, hogy a kérdéses vizsgákat az ELTE Bölcsészettudományi Kar D épületében tartják meg

- írták, hozzátéve, hogy mivel az érintett épületet ilyen rövid idő alatt nem tudták 18 fokra felfűteni, a teremben körülbelül 15-16 fok lehetett.

Időközben egy másik hallgató a Telexnek azt mondta, az ő egyik vizsgáját a Puskin mozi helyett az Astorián található gyrosos emeletén tartották meg.

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.