Nem értik az egyetemisták, ki dönt majd a vizsgalehetőségek számáról Felsőoktatás
Eduline

Nem értik az egyetemisták, ki dönt majd a vizsgalehetőségek számáról

Nyílt levélben fordult Navracsics Tibor miniszterelnök-helyetteshez, Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárhoz és Nagy Dávid HÖOK-elnökhöz a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának közéleti-kulturális lapjának szerkesztősége. Többek között azt szeretnék megtudni, az egyetemek vagy a minisztérium dönt majd a jövőben a vizsgalehetőségek számáról.

„A felsőoktatási intézmények autonómiája az Alkotmány és a jogszabály által meghatározott keretek között kiterjed az oktatás, a kutatás tárgyának, tartalmának és módszereinek megválasztására, a vezetők kiválasztására, az intézmény működési rendjének és belső struktúrájának kialakítására” – idézik a február 9-én nyilvánosságra hozott felsőoktatási problématérképet és koncepciót, amely alapján megkezdődik az új felsőoktatási törvény szövegének kidolgozása. Milyen változtatásokat tervez az oktatási államtitkárság? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

A Pécsi Bölcsész közéleti-kulturális lap szerkesztősége a nyílt levélben kiemeli: a nyolcoldalas dokumentumban mindössze ennyi szerepel a felsőoktatási intézmények autonómiájáról, arról azonban nem tartalmaz információt, hogy a vizsgalehetőségek számáról az egyetemek és főiskolák dönthetnek-e a jövőben.

A szerkesztőség szerint az oktatási államtitkár és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának elnöke ugyanis egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tett a vizsgaszabályzatot érintő kérdésekről - bár mindketten részt vettek az egyeztetéseken. Hoffmann Rózsa február elsején azt mondta: ellenzi, hogy a vizsgák számát az egyetemek határozzák meg, „ahol ugyanis erős a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának a lazaságot állandósítani akaró álláspontját osztó hallgatói lobbi, ott nem a minőséget szolgáló megoldás születne”. Nagy Dávid HÖOK-elnök ezzel szemben úgy nyilatkozott, várhatóan intézményi hatáskörben rendezik majd a problémás témákat. Az eduline-nak múlt héten adott interjújában úgy fogalmazott: „Azt kértük az egyeztetéseken, hogy amikor elkezdődik a kodifikációs folyamat, a szakbizottságokba mi is delegálhassunk tagokat, ahol a részletkérdésekről még lehet majd tárgyalni”.

eduline

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.