Van, aki nem aggódik az új felsőoktatási törvény miatt Felsőoktatás
Eduline

Van, aki nem aggódik az új felsőoktatási törvény miatt

A felsőoktatást szabályozó kerettörvény-tervezet, s a koncepciók szintjén vázolt javaslatok nem állítanak teljesíthetetlen feladatokat a Kaposvári Egyetem elé - írta pénteki számában a Somogyi Hírlap.

Szávai Ferenc, a Kaposvári Egyetem rektora mondta ezt a megyei napilapnak, emlékeztetve arra, hogy Hoffmann Rózsa oktatásügyi államtitkár korábban, az egyetemen tett látogatásán szintén ez a vélemény alakult ki.
   
Az egyetem új vezetése még a felsőoktatási törvény tervezetének megjelenése előtt olyan változtatásokba kezdett, amelyek a magasabb szintű és jobb minőségű oktatást, a minősített oktatók arányának növelése célozzák - mondta a rektor, aki arról számolt be, hogy a tervezet oktatói létszámát illetően a Kaposvári Egyetem már most is abban a helyzetben van, hogy a minimális elvárásokon messze felüli állománnyal tud és kíván a jövőben is dolgozni.

Kaposvári Egyetem - ők nem aggódnak az új szabályozás miatt

Szávai Ferenc tájékoztatása szerint a teljes állásban foglalkoztatott, minősített oktatók aránya az állattenyésztési karon országosan is kiemelkedő, 90 százalék feletti, csakúgy, mint a gazdaságtudományi karon, ahol csaknem 70 százalékos ez az arány. A pedagógiai és a művészeti karon pedig 50 százalék körüli.
   
Az állami felsőoktatási intézményekben dolgozó csaknem 14 ezer főállású oktatóból alig több mint felének van tudományos minősítése - olvasható a cikkben, amely idézi a kerettörvény tervezetének vitaanyagában elvárásként szerepelő adatokat, miszerint az egyetemeken minimálisan 40, a főiskolákon 35 főállású oktatót kellene alkalmazni, és előbbiek két-, utóbbiak egyharmadának tudományos minősítéssel kell rendelkeznie.

MTI

 

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.