Álmaink kísérlete: Elmerülsz-e egy medencényi zselében? Felnőttképzés
Eduline

Álmaink kísérlete: Elmerülsz-e egy medencényi zselében?

Ki nem akarna részt venni egy ilyen kísérletben?

A Backyard Scientists egy régóta égető kérdésre kereste a választ: a víznél sűrűbb zselében

  • elsüllyedünk-e?
  • úszhatunk-e benne?
  • akár rá is léphetünk?

A teória, hogy elsüllyedhetünk a futóhomokból származik (tévesen). Mindaddig, míg az emberi test átlagos sűrűsége kisebb, mint a vízé, addig nem lehet benne elsüllyedni, persze csak ha úszva használjuk ki a felhajtóerőt. A futóhomok esetében az a probléma, hogy a lábunk a gödör alján lévő sűrű iszapba ragad, az óvatlan mozgásunkkal pedig csak egyre mélyebbre fúrja magát az ember, egyébként nehezen, de ki lehet belőle mászni.

Vélhetően nem sokat kellett gondolkodniuk, hogy kipróbálják egy kísérletként a zselatinos megoldást, mindössze egy medencére volt rá szükség, valamint 25 millió zselégranulátumra.

Mivel a vizet felszívó zselatin egy közel homogén közeget alkot, így nem fordulhat elő olyan eset, mint a futóhomok esetében, hogy beleragadjon az ember.

Azért van egy olyan felételezésünk, hogy ezt csak egyszerűen ki akarták próbálni. Ki ne tenné?

Őrületes hintát épített a kertjében egy kísérletért

Amikor egy szakemberből előtör a gyermek. A hintával történő teljes átfordulás inkább a játszótéri legendákban, mintsem a tudományos kísérletekbből él. A tudományos félőrült videőkat készítő Colin Furze ezúttal az ellensúllyal ellátott hintát próbálta ki élesben. Aki át akar egyszer fordulni a hintával a tengely körül, annak igazi oktatófilm minden sava borsával.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.