Grafikonon mutatjuk, hogyan változnak a matekérettségi témaköreinek arányai az idei érettségiben Érettségi-felvételi
Székács Linda

Grafikonon mutatjuk, hogyan változnak a matekérettségi témaköreinek arányai az idei érettségiben

A 2020-as új Nemzeti alaptanterv miatt az idei érettségi vizsgák több szempontból is különböznek majd az elmúlt évek vizsgáitól. Mutatjuk, hogyan változnak egyes témakörök arányai a matematika érettségiben.

A 2024-es érettségik több szempontból is különböznek majd az emúlt évek érettségi vizsgáitól, hiszen idén már a diákok az új, 2020-as Nemzeti alaptanterv szerint vizsgáznak. A magyarérettségiben például már az írásbeli részben is memoritereket kérhetnek számon a diákoktól, míg a gyakorlati szövegalkotás kikerül a feladatlapból, helyette pedig nyelvi kérdésekre kell majd válaszolniuk a vizsgázóknak. Emellett kerültek át témák emelt szintről középszintre történelemből is, és a sokak által rettegett matematikában is történtek változások. Igaz, ezek nem olyan drasztikusak, mint például magyarból.

Bekerültek például gazdasági számítások, többek között a gyűjtőjáradék, törlesztőrészlet, megtakarítási, befektetési és hitelfelvételi lehetőségek és azok kockázati tényezőivel kapcsolatos feladatok is az írásbeli vizsgába, és új statisztikai fogalmakat is ismerniük kell a vizsgázóknak; a szórás, átlag és eloszlás mellett a kvartilisekkel is tisztában kell lenniük.

A legfontosabb tudnivalók a 2024-es érettségiről

Annak érdekében, hogy átlátható legyen, mi ér majd idén kevesebb vagy több pontot a matekérettségiben, a Mateking csapata készített egy infografikát, amit mi is megosztunk veletek.

 

A matekérettségi változásairól pedig ebben a cikkünkben olvashattok részletesebben:

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.