Jobb lesz-e az oktatás, ha több pénzt kap a tanár?
A címben feltett kérdésre kereste a választ az MTA Közgazdaságtudományi Intézet oktatástudományi kutatócsoportja legújabb, európai országokra vonatkozó kutatásában.
A címben feltett kérdésre kereste a választ az MTA Közgazdaságtudományi Intézet oktatástudományi kutatócsoportja legújabb, európai országokra vonatkozó kutatásában.
Mintegy 13 ezer pedagógus töltötte fel a portfólióját a jövő évre vonatkozó pedagógusminősítési eljárás keretében - közölte az Oktatási Hivatal (OH) hétfőn az MTI-vel.
A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.