Ezeknek a pedagógusnak lehet jobb fizetése jövőre Közoktatás
MTI

Ezeknek a pedagógusnak lehet jobb fizetése jövőre

Mintegy 13 ezer pedagógus töltötte fel a portfólióját a jövő évre vonatkozó pedagógusminősítési eljárás keretében - közölte az Oktatási Hivatal (OH) hétfőn az MTI-vel.

A hivatal közleményében emlékeztetett arra, hogy a 2017-es minősítési tervbe az oktatásért felelős miniszter felhívása alapján összesen 35 ezer pedagógusnak lett volna lehetősége jelentkezni, a lehetséges érintettek közül mintegy 22 ezren kerültek be végül a minősítési eljárásba.

Kitértek arra is, hogy a vonatkozó rendelet alapján a minősítési eljárásokban szereplő, ideiglenesen a Pedagógus II. kategóriában lévőket, valamint a 2016. szeptember 1-jén 7 évvel az öregségi nyugdíj előtt álló pedagógusokat (akiknek nem volt sikertelen minősítési eljárásuk) törölték a minősítési tervből, ők minősítés nélkül átkerülnek a magasabb Pedagógus II. fokozatba 2017. január 1-jével.

A korábbi eljárást sikertelen eredménnyel záró pedagógusok részére a rendelet alapján rendkívüli eljárást szervez az Oktatási Hivatal, annak keretében 287 pedagógus tölti jelenleg az e-portfólióját. Portfóliója feltöltését október 12-én így 12 991 pedagógus kezdhette meg. Az OH az elektronikus felületére feltöltött dokumentumok elsődleges ellenőrzése után megállapította, hogy az érintett pedagógusok 93 százaléka véglegesítette a portfólióját. Számukra a portfólióvédés 2017-es időpontját már nagyrészt publikálták, illetve ez a 2017 júniusig tartó időszakra vonatkozóan december 15-éig jelenik meg a hivatal pedagógusminősítést támogató informatikai rendszerében.

Az érintett pedagógusokat, intézményeket és a minősítések lebonyolításában közreműködő szakértőket, intézményvezetőket az Oktatási Hivatal folyamatosan tájékoztatja a feladataikról - közölték.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.