"Ezért fogom elhagyni a pedagóguspályát"
Eddig több mint 40 ezren látták azt a videót, amelyben egy tanító beszél őszintén arról, milyen igazából pedagógusnak lenni.
Eddig több mint 40 ezren látták azt a videót, amelyben egy tanító beszél őszintén arról, milyen igazából pedagógusnak lenni.
A pályakezdők 30 százaléka egy év után, további 30 százalék öt év után otthagyja a pályát - írja a Népszava.
Az állami és önkormányzati intézményekben dolgoznak a legkisebb arányban fiatal, 40 év alatti pedagógusok.
Miért érdemes az alacsony fizetések, a sokszor idegesítő szülők (na meg igazgatók, miniszterek stb.) és a zömében tarthatatlan tantervek ellenére pedagógusként dolgozni? Az elmúlt években több megható üzenetet kaptak tanárok, tanítók jelenlegi és volt tanítványaiktól, ezek közül válogattunk.
Vannak olyan általános jellemzők, amikben minden tanár magára ismerhet.
Vannak dolgok, amikről nem beszélnek a tanárok se. Igenis van kedvenc diákjuk és nekik is ciki veletek találkozni iskolán kívül.
A Monster szerint a tanároknak legalább ötven okuk van arra, hogy szeressék a munkájukat. Mi kiemeltük a tíz legjobb érvet.
Nagy titkot árulunk el, ha azt mondjuk, hogy nem a fizetésért? Aligha. Nézzük, miért érdemes még mindig pedagógusként dolgozni.
Nem kivételeznek, de kedvenc diákjaik azért vannak, az igazgatói irodát pedig ugyanolyan félelmetes helynek tartják, mint a diákok.
A hét elején megírtuk, miért szeretjük a jó tanárokat - most pedig eláruljuk, miért szerethetik a tanárok a munkájukat.
Idén először nem az Eötvös Loránd Tudományegyetem került a HVG felsőoktatási rangsorának élére, hanem a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.