#olvasás

Campus life Palotás Zsuzsanna

A világ legszegényebb országaiban a harmadikos gyerekek 90 százaléka nem képes felismerni a betűk hangjait

Egy friss, a Világbank és az UNICEF által támogatott jelentés szerint az elavult olvasástanítási módszerek miatt a közepes és alacsony jövedelmű országok diákjainak többsége nem éri el az alapvető olvasási szintet. A kutatás szerint ez nemcsak az oktatási rendszerek válságát mutatja, hanem hosszú távon az országok gazdasági fejlődését is hátráltatja.

Közoktatás Palotás Zsuzsanna

Máshogy kellene olvasni tanítani a gyerekeket

Az olvasási képességek jó része már az iskola előtt kialakul, mégis sok diák lemarad az értő olvasásban – állítja Prof. Dr. Steklács János, a Pécsi Tudományegyetem Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszékének vezetője.

Campus life Rodler Lili

Utazz a világ körül könyvekkel – 9 regény, ami felér egy nyaralással

Ha idén nem is tudtok külföldre utazni, az még nem jelenti azt, hogy ne érezhetnétek magatokat egy távoli helyen. Egy jó könyvvel bejárhatjátok Párizs utcáit, átutazhatjátok Amerikát, felfedezhetitek a görög mítoszok világát vagy akár a második világháború Európáját – mindezt anélkül, hogy elhagynátok az országot, vagy éppen a szobátokat. Hoztunk 9 olyan regényt, melyet a középiskolások is bátran olvashatnak.

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek Közoktatás Kurucz Tünde

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek

Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.