Milyen feltételekkel lehet egy év alatt tanári mesterdiplomát szerezni?
Számos rövidített ciklusú tanári mesterképzést hirdettek meg a 2026-os keresztféléves felvételiben. Mutatjuk, kik végezhetik el ezeket.
Számos rövidített ciklusú tanári mesterképzést hirdettek meg a 2026-os keresztféléves felvételiben. Mutatjuk, kik végezhetik el ezeket.
Mutatjuk a lista 10 legjobb helyezettjét.
Az Egyesült Államokban drámaian visszaesett a nemzetközi hallgatók érdeklődése a mesterképzések iránt. Év eleje óta 61 százalékkal csökkent az érdeklődés a külföldi hallgatók körében.
Melyik diploma ér a legtöbbet a munkaerőpiacon? A Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR) adatai segítenek abban, hogy tisztábban lássuk, milyen esélyekkel indulnak a friss diplomások a munkakeresésben.
Mutatjuk, milyen ponthatárokat húztak az öt legnépszerűbb mesterképzésen.
Megszereztétek az első diplomátokat és szeretnétek továbbtanulni, de nem olyan szakon, ami a megszerzett szakmátokhoz kötődik? Mutatjuk, melyek a lehetőségeitek.
A jelentkezésnél befolyásoló tényező, hogy milyen szakon végeztetek korábban és hány kreditet tudnak beszámítani a felvételin.
Lassan vége a tavaszi szemeszternek, de Magyar Nemzeti Bank (MNB) nem fizette ki a METU mesterképzésen résztvevő hallgatók 4. féléves ösztöndíját, pedig két héten belül már záróvizsgáznak.
Bennetek is felmerült a vágy, hogy hivatásos, sőt mi több diplomás viking szakértők legyetek? Esetleg mindenetek a videójátékozás, és szívesen fejlesztenétek a játékokat, mint diplomás videójáték-fejlesztő? Különleges egyetemi órákkal már sokkal találkoztunk, de azokhoz hasonló képzésekkel, amik a végén hivatalos papírt is adnak, már kevesebbel. Pedig több ilyen intézmény is van Európában.
Egyes mesterszakokon a bruttó havi átlagfizetés a 800 ezer forintot is meghaladhatja. Mutatjuk a tíz legnépszerűbb szak átlagjövedelmeit.
A 3 féléves képzésekre feleannyian jelentkeztek, mint a 2024-es felvételin.
Egy 1000 fős hallgatói felmérés szerint az elmúlt 12 hónapban „robbanásszerű növekedés” történt a generatív mesterséges intelligencia használatában.
Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.