Hogyan kellett megoldani a magyarérettségin a gyakorlati szövegalkotást? Mutatjuk
Elhoztuk a szaktanár által kidolgozott megoldási javaslatot.
Elhoztuk a szaktanár által kidolgozott megoldási javaslatot.
Az Eduline által felkért szaktanár most megmutatja, milyen elemeknek kellett (volna) szerepelniük az érvelésben.
Mutatjuk a délelőtti magyarérettségi nem hivatalos, szaktanár által készített megoldását a szövegértési feladatsorhoz.
Egy 1999-ben kiadott szótár előszavát kapta az a 70 ezer diák, aki középszinten érettségizik magyarból. A kétoldalas szöveg elolvasása után különböző szövegértési feladatokat kell megoldaniuk.
Választási témát is kaptak a magyarból középszinten érettségizők: lerobbant épületekről, hiányzó intézményekről írhatnak levelet lakhelyük önkormányzati képviselőjének.
A „barátság szociológiájáról” szóló könyvismertető cikket kaptak a magyarból középszinten érettségizők – ez alapján kell megoldaniuk tíz feladatot.
József Attila, Ady Endre, esetleg Ottlik Géza lesz az idei érettségin? Meg lehet-e egyáltalán tippelni, hogy milyen esszéfeladatot kapnak a végzősok? Átnéztük az elmúlt évek középszintű feladatsorait.
Alkalmatlan volt a középiskolások tudásának mérésére az idei középszintű magyarérettségi szövegértési feladatsora, a...
Szépirodalmi szöveg szerepel a középszintű magyarérettségi szövegértési feladatsorában, az eduline információi szerint a diákoknak Nemes Nagy Ágnes Párbeszéd a mai versről című alkotását kell értelmezniük.
Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.