OECD: romlott a magyarok olvasási- és számolási készsége
Mindkét kategóriában rosszabbul teljesítettek a magyarok, mint a 2017-2018-as felmérésen. Jelenleg a felnőttek csak 6 százaléka képes hosszú, összetett szövegeket értelmezni.
Mindkét kategóriában rosszabbul teljesítettek a magyarok, mint a 2017-2018-as felmérésen. Jelenleg a felnőttek csak 6 százaléka képes hosszú, összetett szövegeket értelmezni.
A túlzott képernyő- és okoseszköz használata miatt egyre gyakoribb a megkésett beszédfejlődés és mérhetően rosszabbak a társas készségek az óvodások körében.
Önismeret, kommunikáció, tanulásmódszertan, konfliktus- és stresszkezelés – egyre több egyetem és főiskola kínál ilyen témájú tréningeket a hallgatóknak. Nem véletlenül: az elsőévesek egy része már az első vizsgaidőszakban azzal szembesül, hogy nem bánik elég jól az idővel, hogy az egyetemi tananyagmennyiséghez új tanulási módszerek passzolnak, vagy hogy érdemes lenne fontosság szerint rangsorolni a feladatokat.
Évekkel ezelőtt az egyetemekre még úgy tekintettünk, mint a tudás egyedüli forrására - de ez ma már egyáltalán nincs így. Az információkhoz szinte bárki bárhonnan hozzáférhet, az egyetemeknek pedig alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz. De mégis hogyan?
A naponta könyvet olvasó gyerekek jobban teljesítenek az iskolában, derült ki az Oxford Review of Education című folyóiratban megjelent kutatásból.
A sokéves tapasztalatok alapján a népzene javítja a kisgyermekek beszédkészségét, illetve felgyorsíthatja a megkésett beszédkészség kifejlődését - mondta az M1 aktuális csatorna műsorában Tárnoki Erzsébet bölcsődei intézményvezető.
Az elmúlt napokban bemutattuk az Oktatási Hivatal listáit a kiemelkedő pedagógiai teljesítményű általános és középiskolákról - ezeket szedtük össze egy cikkbe.
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a magyar iskolák nem képesek fejleszteni azokat a készségeket és képességeket, amelyekre a jövő munkavállalóinak szükségük van. A nagy állami oktatási innovációk eddig nem sok eredményt hoztak, néhány iskolában, civil szervezetnél és cégnél azonban vannak jó kezdeményezések. Ezek közül mutatunk néhányat. A HVG Campus 2017 cikke.
Két kazincbarcikai játszótérre telepítették az ország első interaktív kültéri játszóeszközeit - írja a hvg.hu.
A TEDxYouth, Forbes és Highlights of Hungary (2015) által is díjazott, középiskolások pályaorientációját segítő, nagysikerű Így dolgozunk mi projekthétre idén is várják a diákokat! Vasárnap éjfélig lehet még jelentkezni.
A zalaegerszegi felsőoktatási intézmények mintegy 3 milliárd forint támogatást nyertek el a helyi gazdaság igényeit szolgáló kutatási kapacitások fejlesztésére, valamint duális képzésre - jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára szombaton Zalaegerszegen, sajtótájékoztatón.
Nem megy a matek, és korrepetálásra kell járnia a diáknak? Közel sem biztos, hogy csak többet kellene tanulnia.
Legtöbbünk számára az iskola egy épület, tantermekkel, padokkal és táblával. De mi van akkor, ha az osztályterem egy barlang mélyén, egy hajón vagy egy hegy tetején van? A világ különböző pontjain található iskolák néha annyira eltérnek a megszokottól, hogy nehéz elhinni, valóban léteznek. Összegyűjtöttünk néhányat a legkülönlegesebbek közül.