Jobban teljesítenek az iskolában azok a diákok, akik naponta olvasnak könyvet Közoktatás
Eduline/MTI

Jobban teljesítenek az iskolában azok a diákok, akik naponta olvasnak könyvet

A naponta könyvet olvasó gyerekek jobban teljesítenek az iskolában, derült ki az Oxford Review of Education című folyóiratban megjelent kutatásból.

Az iskolán kívüli olvasmányok közvetlen hatással vannak a gyerekek iskolai teljesítményére. Egy jó könyv jobban fejleszti az olvasási készséget, mint bármilyen más típusú olvasnivaló - derült ki az Oxford Review of Education című folyóiratban publikált kutatásból, amelyet a Malagai Egyetem és a University College London (UCL) tudósai vezettek.

A tanulmányhoz az Andalúziai Oktatási Felmérő Hivatal adatbázisát használták fel. Azokat a kérdőíveket elemezték, amelyeket több mint 43 ezer spanyol tanuló 2008-2009-ben töltött ki 10 és 11 éves kora között, aztán ismételten 13 és 14 éves kora között 2011-2012-ben. A vizsgálatból kiderült, hogy azok a diákok, akik naponta olvastak könyvet, jobb eredményeket értek el az iskolai teszteken.

John Jerrim, az UCL kutatója, a tanulmány társszerzője kiemelte, hogy 11 és 14 éves koruk között óriási fejlődésen mennek át a gyerekek. A háromhavi előny, amelyre az olvasással szert tehetnek, nem tűnhet soknak, de ez a vizsgált három középiskolai évnek a tíz százaléka. Fontos arra biztatni a fiatalokat, hogy találjanak időt egy jó könyv elolvasására - hangsúlyozta Jerrim.

Luis Alejandro Lopez-Agudo, a Malagai Egyetem kutatója hozzátette: nemcsak az a fontos, hogy olvassanak a fiatalok, hanem az is, hogy mit olvasnak. Az olyan olvasnivalók, amelyek nem olyan lebilincselőek és összetettek, mint egy jó könyv, nem nyújtanak előnyt a kognitív fejlődésben.

Friss felmérés: az általános iskolás gyerekek közel harmada fáradtnak érzi magát

Hogyan érzik magukat, mit esznek és mennyit mozognak az ötödikes, hetedikes, kilencedikes és tizenegyedikes diákok? Itt vannak a friss stitisztikák.

 

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők Közoktatás Kurucz Tünde

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők

Középfokú, technikusi képzettséggel, Pedagógus I. kategóriában, bruttó 654 ezres óvodapedagógusként is kezdhetnek az óvodai nevelők – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére küldött válaszából. Ehhez képest a frissen végzett diplomás óvodapedagógusok gyakornokként állhatnak munkába, ha nem volt korábban legalább 6 éves munkaviszonyuk.