Csak külön osztályokban tanítanák a lányokat és a fiúkat - ez az új trend
Jobb eredményt érnek a fiúk és a lányok az iskolában, ha külön oktatják őket – igazolta az elmúlt évtizedben több...
Jobb eredményt érnek a fiúk és a lányok az iskolában, ha külön oktatják őket – igazolta az elmúlt évtizedben több...
Izraelben az utóbbi években látványosan nőtt azoknak az iskoláknak a száma, amelyekben nemek szerint elkülönítik a...
A koedukált oktatás kudarca-e, hogy a nemeket elkülönítve oktató iskolák vezetik a tanulmányi rangsort – erről vitáznak Nagy-Britanniában, miután az érettségi vizsgákon idén is azok teljesítettek a legjobban, akik nem koedukált intézményekben tanultak. A legjobb ötven iskola közül mindössze kilencben jártak közös tanórákra a lányok és a fiúk.
Újabb kutatás szolgál bizonyítékául annak, hogy a lányok jobban teljesítenek, ha maguk közt vannak.
A leányiskolákhoz való visszatalálással a szebbik nem soraiból jóval több tudományos és mérnöki érdeklődésű tanuló kerülne ki.
Bár a fiúk és lányok agyának működése közötti különbségek miatt érdemes újra bevezetni külön iskolákat – véli egy elismert szakértő –, azért az is nagy szerepet játszik a tinédzserkorú diákok teljesítményében, hogy nem kell aggódniuk a másik nem által támasztott követelményeknek való megfelelés miatt.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.