Egy friss tanulmány is megerősítette azt a már kikopott hagyományt, miszerint a lányoknak leányiskolában a helye; ugyanis sokkal jobb eredményeket érnek el a vizsgákon, ha tanulmányaikat a fiúktól külön intézményben folytatják.
A több mint 700 ezer lány részvételével végzett felmérés során az elemi „Key Stage 2” fázist lezáró, valamint a középszintű érettséginkhez hasonló GCSE eredményeket elemezve derült ki, hogy bizony a koedukált iskolákban tanulóknál jóval nagyobb léptekkel haladnak a nemek szerint különválasztott intézmények diáklányai.
Noha a legnagyobb javulás azok között volt látványos, akik az alsó tagozatban rosszul teljesítettek, a tanulmány azt mutatta, hogy a diákok szinte minden területen sikeresebbek lettek, ha nem koedukált iskolába jártak. A Good Schools Guide kutatása így újfent megerősítette azt, hogy bizony a lányok jobban odafigyelnek a tanulásra, ha nincs a környékükön fiú.
Egy 2007-es, a brit vezetés által is támogatott vizsgálat ajánlása szerint az eredmények javításához érdemes a fiúkat és a lányokat egymástól elválasztva, külön intézményben oktatni, már csak azért is, mert gyakran előfordul, hogy a lányok mellékvágányra kerülnek a vegyes iskolákban. Ezt egy izraeli kutatás követte, mely szerint, ha egy osztályban sok a fiú, arányosan romlik az átlag mindkét nem esetében.
A leányiskolákat támogató szervezetek és pedagógusok már régóta hangoztatják, hogy intézményeikben hatékonyabb az oktatás, mint másutt, mégis az 1960-as évekhez képest, amikor még fénykorát élte a nem-koedukált oktatás, hatodára, nagyjából 400-ra csökkent a leányiskolák száma.
A mostani tanulmányban 71.286 ilyen diákot hasonlítottak össze 647.691 vegyes osztályból érkezett lánnyal.
Rózsafa, emlékkönyv, egyedi, kézműves apróság – ilyen, és ehhez hasonló ajándékokkal készülnek az érettségi előtt álló, ballagó diákok az osztályfőnöknek. Vannak olyan iskolák, ahol minden pedagógus kap valami kis apróságot, de arra is akad példa, ahol nem szokás az ajándékozás.