Nők lesznek a jövő tudósai?
A leányiskolákhoz való visszatalálással a szebbik nem soraiból jóval több tudományos és mérnöki érdeklődésű tanuló kerülne ki.
A Telegraph cikke szerint a vegyes osztályokban a fiúk elveszik a lányok kedvét egyes óráktól, amelyre a megoldás csak az elkülönítés lehet.
Lord Adonis iskolaügyi minisztert váltó Sarah McCarthy-Fry első interjújában elmondta: "A lányok jobban teljesítenek a nem koedukált osztályokban. Ők ugyanis gyakran elnyomva érzik magukat a vegyes tantermekben, mivel a fiúk elhappolják a babérkoszorúkat, magasra emelve kezeiket hogy minden kérdésre ők adhassák meg a választ."
Mindezt azután közölte, hogy néhány nappal megelőzően Vicky Tuck, a Cheltenham leányiskola igazgatónője előrevetítette (http://eduline.hu/hirek/20081121_nem_koedukalt_iskolak.aspx) a nemek szerint különválasztott iskoláztatás jövőjét, amely az 1960-as évek óta radikálisan csökkenő tendenciát mutatott. A neves szakember szerint egyre többen veszik tudomásul, hogy a lányok másként tanulnak, mint a fiúk – agyuk neurológiai különbségei miatt.
McCarthy-Fry lelki szemei előtt mind a tudományos, mint a mérnöki területeken jóval lány-barátabb megközelítés lebeg, így a lányok ezeken a területeken is kipróbálhatják magukat.
Az Independent-nek adott interjújában vázolta, hogy ha "arról kérdezzük a lányokat, mit szeretnének csinálni, sokan a gondozás-ellátásban gondolkodnak, például ápolók szeretnének lenni. De megmutathatod nekik a mérnöki és további tudományágakat úgy is, hogy képesek legyenek ezeket jobban figyelembe venni a pályaválasztásuk során."
"Például, ha valakit érdekel a környezetvédelem, életeket menthet, ám ha valakit az egészségügy érdekel, tervezhet olyan inkubátort, amely szintén életeket menthet – gyerekek életét."