#felsőoktatási_rangsor

Felsőoktatás Székács Linda

Polónyi István: A mai felsőoktatási oktatáspolitika úgy működik, hogy 3-4 ember kitalálja, hogy mit is kéne csinálni, és ha nem tetszik, azt kétévente változtatják

Július 26-án véget ért az idei általános felvételi, a ponthatárok azonban több szempontból is tartogattak meglepetéseket. Az elmúlt évekhez képest néhány ezer fővel nőtt a felvett diákok száma, ez viszont inkább köszönhető a rendkívül alacsony pontszámoknak, mintsem a megfelelő oktatáspolitikának. Polónyi István oktatáskutatóval beszélgettünk.

Felsőoktatás Gál Luca

Így alakult a HVG egyetemi rangsora hallgatói kiválóság szerint

Mint minden évben, a HVG idén is összeállította a felsőoktatási intézmények rangsorát, ami alapján láthatjuk, hogy néz ki az egyetemek sorrendje összetett képzés, hallgatói kiválóság és oktatói kiválóság szerint. Most a hallgatói kiválóság alapján összeállított listát mutatjuk meg nektek.

Felsőoktatás Eduline

Mi lesz az egyetemekkel és a rangsorokkal a ChatGPT után? A felsőoktatás-kutató és a mesterséges intelligencia válaszol

Mi lesz a publikációkkal, a felvételi esszékkel, a szakdolgozatokkal? A ChatGPT, az OpenAI nevű cég által fejlesztett chatbot bemutatása óta nap mint nap több tucat olyan tanulmány és cikk jelenik meg, amely arra vállalkozik, hogy – jobb híján – megjósolja, milyen jövő vár a felsőoktatásra. Fábri György, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának felsőoktatás-kutatója arra a kérdésre kereste a választ, mi lesz az egyetemi rangsorokkal. Nem egyedül vállalkozott erre a feladatra: a chatGPT-t is megkérdezte arról, mit gondol erről.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.