Alapvető informatikai problémák vezethettek a KRÉTA feltöréséhez
A rendszer feltörése óta nyilvánosságra hozott forráskód súlyos adatbiztonsági hiányosságokat tárt fel.
A rendszer feltörése óta nyilvánosságra hozott forráskód súlyos adatbiztonsági hiányosságokat tárt fel.
A rendszert még szeptemberben törték fel, a hackerek ezzel lényegében hozzáfértek a magyar közoktatásban tanuló valamennyi diák adataihoz. A fejlesztőcég tagadni próbálta az esetet.
A köznevelésesért felelős államtitkár szerint nem elfogadható, hogy alábecsülték a terhelést - ez kicsit olyan, mintha decemberben a hólapátolókat meglepné a tél.
Megpróbálták, mégsem nem sikerült felkészülni az óriási rendszerterhelésre.
Döcögősen indult a mai távoktatás a KRÉTA-rendszerben.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.