#az_ember_tragédiája

Kvíz Eduline

Emlékeztek még Madách Imre leghíresebb alkotására?

1864-ben ezen a napon hunyt el Madách Imre költő, író, a magyar irodalom és drámaköltészet kiemelkedő alakja. Az évforduló alkalmából most összeállítottunk egy tesztet a legismertebb alkotásáról, Az ember tragédiájáról. Nektek hibátlan lesz?

Közoktatás Eduline

Középiskolások versenyeztek Az ember tragédiájával

Egy napra a diákok vették birtokukba a szolnoki Szigligeti Színházat a teátrum által útjára indított kezdeményezés, az Ádámok és Évák Ünnepe alkalmából. A város középiskolásaiból alakult csapatok a nagyszínpadon hétfőn késő éjszakába nyúló vetélkedőn Madách Imre klasszikus alkotását, Az ember tragédiáját elevenítették meg.

Közoktatás Eduline

Madách Imre: Az ember tragédiája olvasónapló

Az ember tragédiája Madách Imre legfontosabb és legismertebb műve. 1859. február 17-én kezdte írni és 1860. március 26-án fejezte be. Arany János javaslatára és segítségével 1860-61-ben javításokat eszközölt művén. Nyomtatásban először 1862. január 12-én jelent meg. Színpadi bemutatására 1863-ban került sor. A Tragédia műfaja drámai költemény, benne az emberiség sorskérdései fogalmazódnak meg. A drámai költemény főhőse az örök ember megtestesítője, akit mindig a boldogság keresése foglalkoztatta. A Tragédia rokonsága az európai drámai költeményekkel a mitikus lények megjelenítésében mutatható ki. Ezek a lények az emberiség történelmének alkotóivá váltak, bennük a szerzők az anti-isten képzetét alkották meg. Ők Istennel azonos erőt birtokolnak, de a gondolkodásmódjuk pont ellentétes Isten gondolkodásával. A Tragédiában ez az alak Lucifer.

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen Felsőoktatás Palotás Zsuzsanna

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen

Nagyrészt elsőéves hallgatókból álló tömeg gyűlt össze hétfő este a Corvinus Egyetem főépülete előtt. A kilátásba helyezett kis nyelvi képzések megszüntetése ellen tüntettek, hangsúlyozva azt, hogy a döntést az egyetem vezetősége mindenféle egyeztetés nélkül hozta meg. A hallgatók három-négyszeres túljelentkezéssel találják szembe magukat a nyelvi tárgyfelvételnél, így még felháborítóbbnak tartják a képzések egyik pillanatról a másikra való megszüntetését. A diákok tárgyalnak az egyetemmel.