#ZMNE

Közoktatás Eduline

Támad a század

A ZMNE végzős lövész hallgatói az MH 25. Klapka György Lövészdandár gyakorlóterén, a dandár személyi és technikai támogatásával, ezen a héten hajtották végre záróvizsgáikat.

Közoktatás Eduline

Elefánt az OTDK-n

A rendészet társadalomtudományi kérdései, a biztonság- és védelempolitikai témája, a hadművészet és a hadtörténelem, valamint a határrendészet ügye éppúgy foglalkoztatta az OTDK ifjú tudósjelöltjeit, mint a katasztrófavédelem, a környezetbiztonság és környezetvédelem, a logisztika, a szociológia, a pszichológia, a katonai kommunikáció vagy a védelemigazgatás kérdései a Had- és Rendészettudományi Szekcióban.

Közoktatás Eduline

Mit kell tudni a Katonai Erasmusról?

Egyetlen ország katonai oktatási intézményrendszere sem rendelkezik minden szakmai területre kiterjedő magas szintű tudást nyújtó, illetve költség-hatékonyan működtethető képzéssel. Így természetes módon adódik a szövetséges és partnerországokkal való együttműködés, valamint a szükséges képzési kínálat és lehetőségek bővítése. Siposné Kecskeméthy Klára ezredes, a ZMNE mb. oktatási rektorhelyettesének átfogó körképe a Katonai Erasmusról.

Közoktatás Eduline

Nyíltnap a Zrínyin

A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem szakjai iránt érdeklődő felvételizők tájékoztatására a ZMNE 2009-ben is megszervezi Egyetemi Nyílt Napját Budapesten. A rendezvény legfőbb célja, hogy a felsőoktatásba jelentkezni kívánó fiatalok minél színesebb, részletes képet kaphassanak az egyetemen folyó tudományos és oktatási tevékenységről.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.