Szülői felügyeletet funkciót vezet be a ChatGPT: értesítést küld, ha stresszesnek érzi a gyereket
Már nem kell rá sokat várni.
Már nem kell rá sokat várni.
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap a magyar felsőoktatásban: a Soproni Egyetem most intézményi szinten, szakterületekre szabott AI-asszisztensekkel lép előre ezen a téren.
A mesterséges intelligencia (MI) rohamos fejlődése egyre több munkahelyet alakít át – különösen a belépő szintű állásokban érezhető a változás. Mégis vannak olyan szakmák, amelyek hosszú távon is emberi jelenlétet, kreativitást vagy érzelmi intelligenciát igényelnek, így kevésbé fenyegeti őket az automatizáció.
A Pekingben megrendezett versenyről két ezüst- és négy bronzéremmel térhetett haza a csapat.
Külső szemlélőként egészen szürreális helyzet, de a techvilágban korántsem annyira egyedülálló történet zajlott le júliusban az Egyesült Államokban. A történetről a New York Times számolt be, és a lap szerint ez remekül bemutatja azt, hogy manapság a mesterséges intelligencia kutatásában és programozásában jártas szakemberekért szinte vérre menő harcok zajlanak a nagy techcégek között.
Bár sokan beleegyeztek a részvételbe, később nem kis feszültséget szült a diákok két csoportja között, hogy vannak, akik használhatják a vizsgákhoz is a Mesterséges Intelligenciát. Az intézmény kénytelen volt leállítani az operációkutatás tárgy oktatóinak sajátos kísérletét. Ennek ellenére viszont érdekes megállapítások születtek.
Már a játékok is okosabbak lesznek, jöhet az élő Toy Story.
Egy háromórás, ingyenes képzés linkjét küldték ki a szülőknek.
Eddig közel 7000 hallgatót kaptak rajta AI-alapú csaláson – a szakértők szerint ez még csak a jéghegy csúcsa. Ráadásul sokan már arra is használják a mesterséges intelligenciát, hogy „emberibbé” tegyék a szöveget, így könnyen kijátsszák az egyetemek AI-érzékelő rendszerét.
Egy mesterséges intelligencia ősztől teljes értékű hallgatóként kezdi majd az egyetemet Bécsben, ahol részt vesz az órákon, tanári értékeléseket kap, és maga is alkotni fog.
Az oktatási ranglisták élén álló ország célja, hogy világszínvonalú mesterséges intelligencia készségekkel vértezze fel a diákokat és tanárokat.
A kutatásból kiderül, hogy a mesterséges intelligencia és a digitalizáció minden eddiginél nagyobb szerepet kap, emellett egyre fontosabbá válnak az egyéni teljesítmények – mindezzel párhuzamosan azonban a munkahelyi nemi egyenlőtlenségek továbbra is makacsul fennállnak.
Sok helyen még órarend sincs, ahol viszont van, ott sok esetben sokkoló óraszámokkal kellett szembesülniük a tanulóknak és a szüleiknek is. Részben a mindennapos testnevelés miatt iskolák tucatjaiban indul a tanítás 0. órával, ami után a diákok még 6-7-8, esetenként, felsőbb évfolyamokban akár 9 órát is végigülnek.