A NAT felülvizsgálatánál az MI szerepe is napirendre kerülhet
A Kormányinfón kérdezték Gulyás Gergelyt arról, hogy a jövőben milyen szerepet kaphat a mesterséges intelligencia a közoktatásban.
A Kormányinfón kérdezték Gulyás Gergelyt arról, hogy a jövőben milyen szerepet kaphat a mesterséges intelligencia a közoktatásban.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) szerint önmagában kevés, ha a mesterséges intelligencia tantárgyat bevezetik az iskolákban, ugyanis átfogó oktatási reformra, kritikus gondolkodásra építő szemléletváltásra van szükség.
A Google szeptemberben új gombot tett a Chrome-ba. A „homework help” (házi feladat-segítő) funkció egyetlen kattintással képes megoldást kínálni online feladatokra és tesztekre is. Az oktatók szerint ez nem tanulást segít, hanem kifejezetten csalásra ösztönöz.
A mesterséges intelligencia és a robotok egyre több emberi munkát váltanak ki, ami a fogyasztás és a gazdaság működését is veszélyezteti. Pogátsa Zoltán közgazdász szerint a feltétel nélküli alapjövedelem lehet a megoldás.
Ettől a félévtől hatvan kiválasztott iskolában vezetik be először a mesterséges intelligencia (MI) kurzust a tanrendbe építve. A cél, hogy a jövőben valamennyi szakképző iskola tanrendjében szerepeljen ez az oktatás.
Tizenöt diák mesterséges intelligenciával írhatta meg az angolérettségi fogalmazását egy budapesti szakképző iskolában – állítja az egyik vizsgaelnök. A bizonyítványokat már nem lehet visszavonni.
Már nem kell rá sokat várni.
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap a magyar felsőoktatásban: a Soproni Egyetem most intézményi szinten, szakterületekre szabott AI-asszisztensekkel lép előre ezen a téren.
A mesterséges intelligencia (MI) rohamos fejlődése egyre több munkahelyet alakít át – különösen a belépő szintű állásokban érezhető a változás. Mégis vannak olyan szakmák, amelyek hosszú távon is emberi jelenlétet, kreativitást vagy érzelmi intelligenciát igényelnek, így kevésbé fenyegeti őket az automatizáció.
A Pekingben megrendezett versenyről két ezüst- és négy bronzéremmel térhetett haza a csapat.
Külső szemlélőként egészen szürreális helyzet, de a techvilágban korántsem annyira egyedülálló történet zajlott le júliusban az Egyesült Államokban. A történetről a New York Times számolt be, és a lap szerint ez remekül bemutatja azt, hogy manapság a mesterséges intelligencia kutatásában és programozásában jártas szakemberekért szinte vérre menő harcok zajlanak a nagy techcégek között.
Bár sokan beleegyeztek a részvételbe, később nem kis feszültséget szült a diákok két csoportja között, hogy vannak, akik használhatják a vizsgákhoz is a Mesterséges Intelligenciát. Az intézmény kénytelen volt leállítani az operációkutatás tárgy oktatóinak sajátos kísérletét. Ennek ellenére viszont érdekes megállapítások születtek.
A 2024/2025-ös tanévben indult ingyenes jogosítványszerzés miatt több autósiskola is kénytelen volt árat emelni. Mivel idén még többen vehetnek részt a programban, az autósiskolák további bevételkiesésre készülnek, emiatt azonban az árak is újra emelkedhetnek.