Tanárok és diákok is aggodalmukat fejezik ki a pilotprogram miatt, miután a kormány és az az OpenAI megállapodást kötött.
Intenzív képzésen vesznek részt a görögországi középiskolai tanárok, hogy megtanulják az oktatásban használható mesterségesintelligencia-eszközök alkalmazását, miközben az ország élen jár az AI beépítésében a közoktatásba – írja a The Guardian.
Már 20 iskola pedagógusait képezik a ChatGPT egy speciális, oktatási intézményekre szabott változatának használatára, az OpenAI és a kormány új megállapodása keretében. A kezdeményezés – amely januártól országos szintre bővül – Görögországot az elsők közé emeli, amelyek mesterséges intelligenciát vezetnek be az osztálytermekben.
Számos iskolában a digitalizáció még mindig a Power Point-bemutatókban merül ki
A workshopok első körben arra fókuszálnak, hogy a tanárok magabiztosan használják az új technológiát óratervezéshez, kutatáshoz és személyre szabott tanításhoz. A ChatGPT Edu fokozatosan épül majd be az iskolák működésébe. Jövő tavasszal, amikor az idősebb középiskolások is használhatják majd az eszközt, a hozzáférést szigorúan ellenőrzik – közölték a tisztviselők.
A szkeptikusok azonban attól tartanak, hogy Görögország kísérleti tereppé válik egy olyan technológia számára, amelynek kockázatai között szerepel a kritikus és kreatív gondolkodás gyengülése.
Jövő decemberig kötelező lesz bevezetni a mesterséges intelligencia oktatását az iskolákban
A középiskolai tanárok szakszervezeténél (Olme) komoly felháborodást váltott ki a bevezetés híre.
„A legutóbbi kongresszusunkon ez volt a fő téma, sokan fejezték ki aggodalmukat” – mondta Dimitris Aktypis vezetőségi tag, hozzáfűzve: attól tartanak, hogy a változások végül „tanár nélküli” órákhoz vezethetnek.
A pedagógusok azt is félve figyelik, hogy az új technológia tovább súlyosbíthatja a képernyőfüggőséget egy olyan országban, ahol hamarosan Európában elsőként blokkolják a közösségi média elérését a 15 év alattiak számára.
„Negyven év tanítás után bátran állíthatom, hogy a képernyők tönkretették a gyerekeket” – mondta Dimitris Panayiotokopoulos, aki idén nyugdíjba vonult igazgatóként. „Az AI nem csodaszer. Óriási veszélyt jelent a kritikai gondolkodásra, ha a gyerekek készen kapják a válaszokat.”
Szerinte a kormánynak inkább az iskolai körülmények javítására kellene fókuszálnia, egy olyan országban, ahol az oktatásra fordított költségvetés évtizedek óta kevesebb mint 5%.



