#Középiskolai_Hálózat

Felsőoktatás Eduline

A hét hírei: a 2014-es pontszámítástól a hiányzó tankönyvekig

Lehet, hogy hamarosan a kukában landol a felsőoktatási intézményeket négy kategóriába osztó Klinghammer-féle felsőoktatási stratégia nagy része. Megnéztük, milyen portfóliót kell összeállítaniuk azoknak a tanároknak, akik magasabb fizetési kategóriába szeretnének kerülni. Cikksorozatunkban ezúttal a BME és az ELTE lágymányosi campusának közelében lévő olcsó éttermeket mutattuk be, de olvashattatok a 2014-es pontszámítási szabályokról és a kötelező közösségi munkáról is. A hét hírei és cikkei.

Közoktatás Eduline

"Minek nekünk diploma" - akcióztak a pécsi középiskolások

Aszfaltra írt üzenetekkel és plakátokkal tiltakozott a pécsi Középiskolai Hálózat a kormány oktatáspolitikája ellen. A diákok többek között a kötelező erkölcstanoktatás bevezetését bírálták, és reagáltak a felsőoktatásba jelentkezők számának csökkenésére is. A helyi iskolák, a pályaudvar, a kormányhivatal és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ irodája előtti aszfaltra írták, hogy mit gondolnak a köz- és felsőoktatás átalakításáról. Galéria.

Felsőoktatás Czervan Andrea

Fórum, tüntetés, flashmob - így telt az egyetemfoglalók első hete

A felsőoktatást érintő átalakítások ellen tiltakozók diákok hétfő óta tartják elfoglalva az ELTE Múzeum körúti campusának egyik előadótermét. Minden nap fórum dönt arról, hogy a következő éjszaka is benn maradjanak-e, napközben pedig szabadegyetemi előadásokat, beszélgetéseket, filmvetítéseket szerveznek.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.